Reklama
Rozwiń
Reklama

Ubezpieczenie OC. Kiedy można nie kupić polisy

Czasem właściciele samochodów nie kupują ubezpieczenia OC nie z powodu lekceważenia prawa, ale z braku wiedzy. Najczęstszy przypadek braku tej polisy to wygaśnięcie ubezpieczenia zbywcy pojazdu, ale kierowcy nie ubezpieczają się też z wielu innych przyczyn.

Publikacja: 08.04.2021 17:06

Ubezpieczenie OC. Kiedy można nie kupić polisy

Foto: Adobe Stock

Nie miałem gdzie opłacić składki, bo punkt agenta był nieczynny z powodu pandemii – to częste tłumaczenie osób, od których Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) żąda kary za brak obowiązkowej komunikacyjnej polisy OC. Nie zawsze tłumaczenia są tak kuriozalne. Wiele osób naprawdę nie wie, kiedy mogą nie kupować ubezpieczenia OC, a nieznajomość prawa szkodzi – w tym przypadku finansowo, gdyż kara za brak OC za samochód osobowy wynosi 5600 zł.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Polisy i ubezpieczenia
Wielka awaria ZUS. Od rana nie działa strona zakładu ani PUE
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Polisy i ubezpieczenia
Banki nie mogą rozwinąć skrzydeł w sprzedaży ubezpieczeń, ale jest lepiej
Polisy i ubezpieczenia
Przestępczość ubezpieczeniowa kwitnie w gorszych czasach
Polisy i ubezpieczenia
Odpowiedzialność za nieumyślne szkody lepiej przerzucić na ubezpieczyciela
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Polisy i ubezpieczenia
Inflacja niejedno ma imię. Te ubezpieczenie zdrożeją
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama