Usługi pomocowe często stanowią element pakietów turystycznych, komunikacyjnych czy mieszkaniowych. Dodawane są też do kart kredytowych czy rachunków bankowych, ale często ich posiadacze nie zdają sobie sprawy z pomocy, z której mogą skorzystać. Coraz częściej też można kupić assistance jako niezależny produkt.
Jak pokazują dane zebrane przez Mondial Assistance, dotyczące wezwań assistance samochodowego, miniony miesiąc pokazał, że Polacy mniej korzystają z samochodów. Pracownicy centrum operacyjnego Mondial Assistance odebrali niespełna 50 proc. mniej telefonów z prośbą o pomoc od kierowców korzystających z assistance samochodowego poza granicami kraju i o 30 proc. mniej w Polsce, niż w analogicznym czasie rok wcześniej.
– Szczególnie widoczne było to w Święta Wielkanocne, kiedy to liczba wezwań w Polsce spadła aż o 73 proc., a poza granicami kraju o 79 proc. – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Warto sprawdzić: Jak odnowić polisę w czasie pandemii?
O ile jednak nie przemieszczamy się teraz zbyt dużo, co skutkuje mniejszym zapotrzebowaniem na holowanie czy zorganizowanie naprawy auta, o tyle na znaczeniu zyskują inne usługi pomocowe, szczególnie związane z usługami medycznymi.