Sprzedającym ubezpieczenia zdrowotne zależy bowiem na zmniejszaniu kosztów leczenia – będą więc kontrolować nasze bieżące parametry życiowe i zapobiegać naszym chorobom.

Aplikacje od wszystkiego

Według raportu firmy Capgemini klienci oczekują prostych i łatwych w obsłudze narzędzi online. Już niedługo powszechna więc może stać się sprzedaż usług ubezpieczeniowych przez chatboty, a także opieka nad chorymi przez agentów głosowych – usługa bardzo przydatna dla osób, które chcą zaciągnąć wiedzy na temat dbania o swoje zdrowie. Chatboty mogą również pełnić rolę stałego towarzysza opieki nad starszymi pacjentami i przypominać im np. o przyjmowaniu leków i wykonywaniu innych zadań, takich jak chociażby aktywność fizyczna. United Healthcare uruchomiło np. aplikację mobilną mającą na celu poprawę opieki w czasie ciąży. Aplikacja umożliwia ciężarnym śledzenie wyznaczonych przez lekarza terminów wizyt , a w razie potrzeby kontaktuje z pielęgniarką czy przypomina o przyjmowaniu witamin.

Czytaj także: Konkurencja dla NFZ. Czy prywatne ubezpieczanie się opłaca

Na łączu z lekarzem lub pielęgniarką

Wstępną diagnozę można już dziś uzyskać dzięki konsultacji online z lekarzem. Pozwala to ubezpieczycielom ograniczać liczbę wizyt. Dostęp do tych usług można uzyskać z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, za pośrednictwem smartfonów, tabletów czy komputerów. W LUX MED-zie np. użytkownicy Portalu Pacjenta mogą korzystać z czatów z położnymi i pielęgniarkami, ale też porad online z lekarzami internistami, pediatrami czy np. endokrynologiem. Podczas rozmowy z lekarzem mogą rozwiązać problemy dotyczące m.in.: przeziębienia, gorączki czy kaszlu u dorosłych i dzieci, bólów brzucha, wymiotów czy gorączki. Specjaliści zlecą badania i skierują na konsultacje, podyktowane wskazaniami medycznymi, dostępne w ich centrach medycznych, a także omówią wyniki badań i udzielą porady dotyczącej przyjmowanych leków.

Na świecie pojawiają się też aplikacje, które wykorzystują analitykę zachowań ubezpieczonych, co umożliwia wczesną interwencję w przypadku wystąpienia anomalii u ubezpieczonego. W Polsce dostępna jest np. opaska Sidly Care do opieki telemedycznej. Opaska m.in. ma funkcję automatycznych pomiarów medycznych czy detekcji upadku. Wykorzystując urządzenia takie jak to, ubezpieczyciele będą w stanie monitorować w czasie rzeczywistym parametry zdrowotne swoich klientów i zapobiegać zachorowaniom, zamiast interweniować dopiero po wystąpieniu choroby. Rozwija się też diagnostyka prognostyczna, dzięki której można przewidzieć, kiedy ubezpieczony może być narażony na ryzyko wystąpienia określonych schorzeń. Posiadanie prywatnego pakietu ubezpieczenia zdrowotnego może więc niebawem znacząco wpływać na stan i poprawę stylu życia ludzi. W dalszej części artykułu sprawdzamy, ile kosztują tradycyjne polisy oferowane przez krajowych ubezpieczycieli.