Reklama

Pandemia wymusiła większą ostrożność finansową Polaków

Po pandemii ponad połowa z nas ostrożniej podchodzi do swoich finansów osobistych.

Publikacja: 04.08.2022 11:04

Pandemia wymusiła większą ostrożność finansową Polaków

Foto: Adobe Stock

Tak wynika z z badania Kantar wykonanego na zlecenie IPF Group, właściciela Provident Polska. Niemal co czwarty Polak deklaruje, że po pokryciu stałych miesięcznych wydatków, na koncie zostaje im jeszcze znacząca suma pieniędzy. Jednocześnie zaledwie co piąty respondent jest w stanie co miesiąc zaoszczędzić stałą kwotę.

Pandemia wpłynęła na decyzje jakie podejmujemy w kwestii finansów. Zaledwie 26,2 proc. badanych deklaruje, że zarządza swoim portfelem tak jak wcześniej. Aż 52 proc. respondentów stwierdziło, że z powodu koronawirusa zaczęło ostrożniej podchodzić do kwestii związanych z wydawaniem pieniędzy. Niemal co trzeci Polak deklaruje, że mocniej skupia się na planowaniu budżetu, a 27,5 proc. przykłada większą wagę do jakości produktów finansowych.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Budżet Rodzinny
Stopy procentowe w dół. Sprawdź, o ile spadną raty kredytów
Budżet Rodzinny
Firmy pożyczkowe na minusie
Budżet Rodzinny
Koszt budowy domu nie wzrośnie drastycznie w 2025 r.
Budżet Rodzinny
Kredyty hipoteczne powodem kłótni w związkach. Sprzecza się aż 43 proc. par
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Budżet Rodzinny
Europejski Barometr Ubóstwa. Jak wypadła Polska?
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama