Według ostatnich danych Urzędu Regulacji Energetyki (stan na koniec sierpnia br.), od początku roku 5 015 kolejnych odbiorców taryf A, B i C zdecydowało się zmienić sposób zakupu energii elektrycznej i wybrało usługi świadczone przez niezależnych sprzedawców. W efekcie zakupu mediów w ten sposób dokonuje już 228 651 polskich przedsiębiorców.
Chociaż ustawa o maksymalnych cenach energii elektrycznej nadal jest w trakcie prac, wiele wskazuje na to, że zostanie przyjęta przez Senat i w przyszłym roku ceny energii elektrycznej będą regulowane odgórnie nie tylko dla odbiorców indywidualnych, ale również dla mikro, małych i średnich firm. Mimo wprowadzenia stałych cen na rok 2023 wielu przedsiębiorców nadal rozważa zmianę sprzedawcy energii, przechodząc do wiarygodnych firm, które będą w stanie zapewnić ciągłość sprzedaży i nie znikną nagle z rynku, zostawiając swoich klientów na taryfie rezerwowej. I słusznie. Należy bowiem pamiętać, że ustawowe zamrożenie cen dotyczy tylko przyszłego roku – prowadząc własną firmę przedsiębiorcy, planują działania w szerszym horyzoncie czasowym i muszą zabezpieczyć się także na kolejne lata.
Czytaj więcej
Ceny energii na giełdach osiągają astronomiczne poziomy. Wszystko wskazuje na to, że zima będzie...
– Możliwość zmiany sprzedawcy energii elektrycznej mamy w Polsce już od 15 lat i z roku na rok korzysta z niej coraz więcej właścicieli firm. Warto o tym pamiętać także wtedy, kiedy rynek jest częściowo zamrożony, a maksymalny koszt energii ustalony odgórnie, ponieważ równie ważna, jak sama cena, jest stabilność sprzedawcy. O upadkach spółek obrotu było głośno 3 lata temu, kiedy wysokie ceny energii spowodowały ogłoszenie upadłości przez kilka z nich. Wszystko to oczywiście ze szkodą dla klientów, którzy musieli szybko znaleźć innego sprzedawcę. Dziś jest podobnie, a zamrożone ceny nie zwalniają z konieczności wyboru zaufanego partnera, który elastycznie dopasuje się do wytycznych rządu, a swoje usługi będzie świadczył rzetelnie, dbając o odpowiednie informowanie klientów o zmianach zachodzących na rynku – mówi Katarzyna Bienias, dyrektorka sprzedaży dedykowanej MŚP w Axpo Polska.
Na co zwracać uwagę, wybierając sprzedawcę prądu dla firmy?
• Koszty energii