Według ostatnich danych Urzędu Regulacji Energetyki (stan na koniec sierpnia br.), od początku roku 5 015 kolejnych odbiorców taryf A, B i C zdecydowało się zmienić sposób zakupu energii elektrycznej i wybrało usługi świadczone przez niezależnych sprzedawców. W efekcie zakupu mediów w ten sposób dokonuje już 228 651 polskich przedsiębiorców.
Chociaż ustawa o maksymalnych cenach energii elektrycznej nadal jest w trakcie prac, wiele wskazuje na to, że zostanie przyjęta przez Senat i w przyszłym roku ceny energii elektrycznej będą regulowane odgórnie nie tylko dla odbiorców indywidualnych, ale również dla mikro, małych i średnich firm. Mimo wprowadzenia stałych cen na rok 2023 wielu przedsiębiorców nadal rozważa zmianę sprzedawcy energii, przechodząc do wiarygodnych firm, które będą w stanie zapewnić ciągłość sprzedaży i nie znikną nagle z rynku, zostawiając swoich klientów na taryfie rezerwowej. I słusznie. Należy bowiem pamiętać, że ustawowe zamrożenie cen dotyczy tylko przyszłego roku – prowadząc własną firmę przedsiębiorcy, planują działania w szerszym horyzoncie czasowym i muszą zabezpieczyć się także na kolejne lata.