Według ostatnich danych Urzędu Regulacji Energetyki (stan na koniec sierpnia br.), od początku roku 5 015 kolejnych odbiorców taryf A, B i C zdecydowało się zmienić sposób zakupu energii elektrycznej i wybrało usługi świadczone przez niezależnych sprzedawców. W efekcie zakupu mediów w ten sposób dokonuje już 228 651 polskich przedsiębiorców.
Chociaż ustawa o maksymalnych cenach energii elektrycznej nadal jest w trakcie prac, wiele wskazuje na to, że zostanie przyjęta przez Senat i w przyszłym roku ceny energii elektrycznej będą regulowane odgórnie nie tylko dla odbiorców indywidualnych, ale również dla mikro, małych i średnich firm. Mimo wprowadzenia stałych cen na rok 2023 wielu przedsiębiorców nadal rozważa zmianę sprzedawcy energii, przechodząc do wiarygodnych firm, które będą w stanie zapewnić ciągłość sprzedaży i nie znikną nagle z rynku, zostawiając swoich klientów na taryfie rezerwowej. I słusznie. Należy bowiem pamiętać, że ustawowe zamrożenie cen dotyczy tylko przyszłego roku – prowadząc własną firmę przedsiębiorcy, planują działania w szerszym horyzoncie czasowym i muszą zabezpieczyć się także na kolejne lata.
Czytaj więcej
Ceny energii na giełdach osiągają astronomiczne poziomy. Wszystko wskazuje na to, że zima będzie bardzo trudna. Warto się do niej odpowiednio przygotować.
– Możliwość zmiany sprzedawcy energii elektrycznej mamy w Polsce już od 15 lat i z roku na rok korzysta z niej coraz więcej właścicieli firm. Warto o tym pamiętać także wtedy, kiedy rynek jest częściowo zamrożony, a maksymalny koszt energii ustalony odgórnie, ponieważ równie ważna, jak sama cena, jest stabilność sprzedawcy. O upadkach spółek obrotu było głośno 3 lata temu, kiedy wysokie ceny energii spowodowały ogłoszenie upadłości przez kilka z nich. Wszystko to oczywiście ze szkodą dla klientów, którzy musieli szybko znaleźć innego sprzedawcę. Dziś jest podobnie, a zamrożone ceny nie zwalniają z konieczności wyboru zaufanego partnera, który elastycznie dopasuje się do wytycznych rządu, a swoje usługi będzie świadczył rzetelnie, dbając o odpowiednie informowanie klientów o zmianach zachodzących na rynku – mówi Katarzyna Bienias, dyrektorka sprzedaży dedykowanej MŚP w Axpo Polska.
Na co zwracać uwagę, wybierając sprzedawcę prądu dla firmy?
• Koszty energii