Jak wynika z raportu Intrum, „European Consumer Payment Report 2022” i deklaracji blisko 60 proc. ankietowanych konsumentów, rośnie zainteresowanie wiedzą na temat finansów. Chodzi o zrozumienie mechanizmów rządzących pieniędzmi i zjawisk występujących w ekonomii, co ma nas uchronić przez negatywnymi skutkami recesji. – Co trzeci konsument przyznaje, że nie otrzymał odpowiedniej edukacji pozwalającej na swobodne i świadome zarządzanie finansami osobistymi – komentuje Jakub Baumgart, ekspert Intrum.
26 proc. osób ankietowanych przez Intrum uważa, że otrzymało świetne wykształcenie w dziedzinie finansów i pewnie zarządzają pieniędzmi. Jedna trzecia twierdzi, że otrzymały wystarczającą wiedzę związaną z pieniędzmi. Pozwala im ona zarządzać bieżącymi sprawami finansowymi, chociaż potrzebują wsparcia, gdy chodzi o bardziej złożone tematy, takie jak np. planowanie emerytury, bo szczególnie dla młodych osób wydaje się ona abstrakcją. Ale co trzeci pytany nie ukrywa, że nie posiada wystarczającej wiedzy finansowej.