Długów coraz więcej. Jak wyjść z karuzeli długów

Lawinowo przybywa finansowych zaległości konsumentów. Zawsze warto próbować negocjować z wierzycielami nowe warunki spłaty zadłużenia.

Publikacja: 18.03.2023 14:39

Sposobów wyjścia ze spirali zadłużenia jest kilka, a każdy przypadek jest inny. Najważniejsze jest z

Sposobów wyjścia ze spirali zadłużenia jest kilka, a każdy przypadek jest inny. Najważniejsze jest zdanie sobie sprawy z rozmiaru zadłużenia

Foto: shutterstoc

W całym 2022 roku upadłość konsumencką ogłoszono wobec 15,6 tys. osób, przy czym w drugiej połowie roku było ich więcej niż w pierwszej. Wyraźny trend wzrostowy widać od sierpnia, kiedy zaległości wszystkich konsumentów sięgnęły 42 mld zł. Na koniec stycznia w bieżącym roku to już 45 mld zł. Jak wynika z danych KRD, ponad połowa osób fizycznych, które zbankrutowały w drugim półroczu 2022 r., była wpisana do Krajowego Rejestru Długów już na 2 lata przed upadłością. Dlatego należy reagować, kiedy pojawią się pierwsze symptomy problemów z regulowaniem zobowiązań. Trzeba wówczas zrewidować wydatki i zarządzanie domowym budżetem po to, aby ustalić priorytety płatności i konsekwentnie się ich trzymać. Nie wolno też unikać kontaktu z wierzycielami, a przedstawić im rzetelnie swoją sytuację finansową. Także instytucją finansowym zależy na polubownym rozwiązaniu sprawy.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Budżet Rodzinny
Koszt budowy domu nie wzrośnie drastycznie w 2025 r.
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Budżet Rodzinny
Kredyty hipoteczne powodem kłótni w związkach. Sprzecza się aż 43 proc. par
Budżet Rodzinny
Europejski Barometr Ubóstwa. Jak wypadła Polska?
Budżet Rodzinny
Polacy zadłużają się na potęgę. Za co trafiamy do rejestru długów?
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Budżet Rodzinny
Wakacje kredytowe 2024: radzimy, jak korzystać i unikać pułapek
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej