– Bank może podjąć inną decyzję, jeżeli są podstawy. Przykładowo dla przypadku, gdzie zbyt niskie dochody zdecydowały o decyzji negatywnej, jeżeli klient uzupełni wniosek kredytowy o dokumenty w zakresie dodatkowego stabilnego źródła dochodu to bank może podjąć inną decyzję – mówi Sylwia Nadolna, lider sekcji rozwoju biznesu w obszarze kredytowania w Santander Bank Polska
Warto sprawdzić: O kredyt na lokum coraz trudniej. Rosną wymogi banków
Wykaż, że bank się myli
Pani Beata jest klientką PKO BP. W kwietniu starała się o kredyt gotówkowy w tym banku. – Choć jestem rzetelnym klientem i zawsze regularnie spłacałam raty bank odmówił mi tym razem wsparcia – opowiada kobieta.
Skontaktowała się z PKO BP i dowiedziała się, że bank wcale nie przestał udzielać kredytów, ale zawsze, decyzja o ich przyznaniu zależy od indywidualnej oceny zdolności kredytowej. – Prosimy o złożenie reklamacji jeszcze raz przeanalizujemy sytuację – usłyszała pani Beata od bankowców.
Czy dużo osób składa reklamacje po odmownej decyzji kredytowej? Czy bywają one uwzględnione na rzecz klienta? Piotr Wardziak, z biura prasowego PKO BP napisał, że jego bank nie publikuje tego typu danych. A jak jest w innych bankach?