Reklama
Rozwiń
Reklama

Picasso kontra cyfrowe awatary. 7 lat temu nikt o tym rynku nie słyszał

W 2021 r. kolekcjonerzy wydali 22 mld dol. na NFT, podczas gdy w 2020 r. było to zaledwie 100 mln dol. – wynika z danych serwisu DappRadar. Siedem lat wcześniej, kiedy rynek powstał, prawie nikt o nim nie słyszał.

Publikacja: 12.02.2022 16:38

Picasso kontra cyfrowe awatary. 7 lat temu nikt o tym rynku nie słyszał

Foto: Shutterstock

W NFT inwestują kolekcjonerzy w największych domach aukcyjnych, takich jak Christie's i Sothebys. Pierwsze cyfrowe dzieło sztuki w Polsce sprzedał portal Artinfo, później krakowski Dom Aukcyjny i Desa Unicum. Rynkiem zainteresowała się Giełda Papierów Wartościowych. NFT to jednak nie tylko rynek, na którym można inwestować w dzieło sztuki, albo jego część, podobnie jak w akcje, ale również pomysł na tworzenie snobistycznych klubów, w czym mają pomóc celebryci.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Inwestycje Alternatywne
Nie tylko złoto. Platyna też świeci inwestycyjnie
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Inwestycje Alternatywne
Złoto bije rekordy. Czy cena uncji sięgnie 4000 dolarów?
Inwestycje Alternatywne
Grosze za miliony
Inwestycje Alternatywne
Fotografia kolekcjonerska na fali. Od Ikony Einsteina po milionowe aukcje
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Inwestycje Alternatywne
Kup tanio, sprzedaj z zyskiem
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama