Picasso kontra cyfrowe awatary. 7 lat temu nikt o tym rynku nie słyszał

W 2021 r. kolekcjonerzy wydali 22 mld dol. na NFT, podczas gdy w 2020 r. było to zaledwie 100 mln dol. – wynika z danych serwisu DappRadar. Siedem lat wcześniej, kiedy rynek powstał, prawie nikt o nim nie słyszał.

Publikacja: 12.02.2022 16:38

Picasso kontra cyfrowe awatary. 7 lat temu nikt o tym rynku nie słyszał

Foto: Shutterstock

W NFT inwestują kolekcjonerzy w największych domach aukcyjnych, takich jak Christie's i Sothebys. Pierwsze cyfrowe dzieło sztuki w Polsce sprzedał portal Artinfo, później krakowski Dom Aukcyjny i Desa Unicum. Rynkiem zainteresowała się Giełda Papierów Wartościowych. NFT to jednak nie tylko rynek, na którym można inwestować w dzieło sztuki, albo jego część, podobnie jak w akcje, ale również pomysł na tworzenie snobistycznych klubów, w czym mają pomóc celebryci.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Inwestycje Alternatywne
Tania książka z księgozbioru Piłsudskiego
Inwestycje Alternatywne
Kolekcjonerzy ujawniają stan posiadania
Inwestycje Alternatywne
Potrzebna agencja ratingowa dla rynku sztuki
Inwestycje Alternatywne
Poszukiwane srebra i białe kruki
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Inwestycje Alternatywne
Drożeją monety z dobrym rodowodem
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń