Reklama

Picasso kontra cyfrowe awatary. 7 lat temu nikt o tym rynku nie słyszał

W 2021 r. kolekcjonerzy wydali 22 mld dol. na NFT, podczas gdy w 2020 r. było to zaledwie 100 mln dol. – wynika z danych serwisu DappRadar. Siedem lat wcześniej, kiedy rynek powstał, prawie nikt o nim nie słyszał.

Publikacja: 12.02.2022 16:38

Picasso kontra cyfrowe awatary. 7 lat temu nikt o tym rynku nie słyszał

Foto: Shutterstock

W NFT inwestują kolekcjonerzy w największych domach aukcyjnych, takich jak Christie's i Sothebys. Pierwsze cyfrowe dzieło sztuki w Polsce sprzedał portal Artinfo, później krakowski Dom Aukcyjny i Desa Unicum. Rynkiem zainteresowała się Giełda Papierów Wartościowych. NFT to jednak nie tylko rynek, na którym można inwestować w dzieło sztuki, albo jego część, podobnie jak w akcje, ale również pomysł na tworzenie snobistycznych klubów, w czym mają pomóc celebryci.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Inwestycje Alternatywne
Grosze za miliony
Inwestycje Alternatywne
Fotografia kolekcjonerska na fali. Od Ikony Einsteina po milionowe aukcje
Inwestycje Alternatywne
Kup tanio, sprzedaj z zyskiem
Inwestycje Alternatywne
Bogata oferta na każdą kieszeń
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Inwestycje Alternatywne
Skuteczna nauka inwestowania w sztukę
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama