Picasso kontra cyfrowe awatary. 7 lat temu nikt o tym rynku nie słyszał

W 2021 r. kolekcjonerzy wydali 22 mld dol. na NFT, podczas gdy w 2020 r. było to zaledwie 100 mln dol. – wynika z danych serwisu DappRadar. Siedem lat wcześniej, kiedy rynek powstał, prawie nikt o nim nie słyszał.

Publikacja: 12.02.2022 16:38

Picasso kontra cyfrowe awatary. 7 lat temu nikt o tym rynku nie słyszał

Foto: Shutterstock

W NFT inwestują kolekcjonerzy w największych domach aukcyjnych, takich jak Christie's i Sothebys. Pierwsze cyfrowe dzieło sztuki w Polsce sprzedał portal Artinfo, później krakowski Dom Aukcyjny i Desa Unicum. Rynkiem zainteresowała się Giełda Papierów Wartościowych. NFT to jednak nie tylko rynek, na którym można inwestować w dzieło sztuki, albo jego część, podobnie jak w akcje, ale również pomysł na tworzenie snobistycznych klubów, w czym mają pomóc celebryci.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Inwestycje Alternatywne
Kup tanio, sprzedaj z zyskiem
Inwestycje Alternatywne
Bogata oferta na każdą kieszeń
Inwestycje Alternatywne
Skuteczna nauka inwestowania w sztukę
Inwestycje Alternatywne
Tania książka z księgozbioru Piłsudskiego
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Inwestycje Alternatywne
Kolekcjonerzy ujawniają stan posiadania