Picasso kontra cyfrowe awatary. 7 lat temu nikt o tym rynku nie słyszał

W 2021 r. kolekcjonerzy wydali 22 mld dol. na NFT, podczas gdy w 2020 r. było to zaledwie 100 mln dol. – wynika z danych serwisu DappRadar. Siedem lat wcześniej, kiedy rynek powstał, prawie nikt o nim nie słyszał.

Publikacja: 12.02.2022 16:38

Picasso kontra cyfrowe awatary. 7 lat temu nikt o tym rynku nie słyszał

Foto: Shutterstock

W NFT inwestują kolekcjonerzy w największych domach aukcyjnych, takich jak Christie's i Sothebys. Pierwsze cyfrowe dzieło sztuki w Polsce sprzedał portal Artinfo, później krakowski Dom Aukcyjny i Desa Unicum. Rynkiem zainteresowała się Giełda Papierów Wartościowych. NFT to jednak nie tylko rynek, na którym można inwestować w dzieło sztuki, albo jego część, podobnie jak w akcje, ale również pomysł na tworzenie snobistycznych klubów, w czym mają pomóc celebryci.

Pozostało 87% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Inwestycje Alternatywne
Rekordowe sprzedaże, rosną obroty na aukcjach
Inwestycje Alternatywne
Na inwestycję i na prezent gwiazdkowy
Inwestycje Alternatywne
Rynek sztuki. Na inwestycję i na prezent
Inwestycje Alternatywne
Kapitał uśpiony w galeriach sztuki
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Inwestycje Alternatywne
Wysoka dopłata za dobry rodowód
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką