Cztery cyfry, które aktywują nową kartę czy to kredytową czy debetową zwykle bank przesyła do jej posiadacza pocztą. Na przesyłkę jednak trzeba czekać. Czasem nawet kilka tygodni.
Dlatego banki wychodzą naprzeciw klientom i pozwalają, by do nowej karty sami posiadacze ustalali swój PIN. – Do wszystkich nowych kart płatniczych: debetowych wydawanych do konta, przedpłaconych i kredytowych klient sam aktywuje kartę i nadaje swój kod PIN – mówi Joanna Majer-Skorupa, zastępca rzecznika prasowego w ING Banku Śląskim. Posiadacze kart mogą to zrobić poprzez swój system bankowości internetowej lub za pośrednictwem kontaktu ze specjalistą w contact centre. – Nie wyznaczamy posiadaczowi karty PIN-u startowego. Opcja samodzielnego nadania numeru przez klienta jest jedyną możliwą opcją nadania numeru PIN do nowej karty, więc korzystają z niej wszyscy klienci – tłumaczy Joanna Majer-Skorupa.