Pierwszy PIN do nowej karty można nadać samemu

Część banków pozwala by to sami klienci wymyślali sobie pierwszy numer PIN do nowych kart, a w części można tylko zmienić ten otrzymany od banku.

Publikacja: 07.05.2019 11:26

Pierwszy PIN do nowej karty można nadać samemu

Foto: Adobe Stock

Cztery cyfry, które aktywują nową kartę czy to kredytową czy debetową zwykle bank przesyła do jej posiadacza pocztą. Na przesyłkę jednak trzeba czekać. Czasem nawet kilka tygodni.

Dlatego banki wychodzą naprzeciw klientom i pozwalają, by do nowej karty sami posiadacze ustalali swój PIN. – Do wszystkich nowych kart płatniczych: debetowych wydawanych do konta, przedpłaconych i kredytowych klient sam aktywuje kartę i nadaje swój kod PIN – mówi Joanna Majer-Skorupa, zastępca rzecznika prasowego w ING Banku Śląskim. Posiadacze kart mogą to zrobić poprzez swój system bankowości internetowej lub za pośrednictwem kontaktu ze specjalistą w contact centre. – Nie wyznaczamy posiadaczowi karty PIN-u startowego. Opcja samodzielnego nadania numeru przez klienta jest jedyną możliwą opcją nadania numeru PIN do nowej karty, więc korzystają z niej wszyscy klienci – tłumaczy Joanna Majer-Skorupa.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Karty Płatnicze
Kartę bank może wysłać nie tylko zwykłym listem
Karty Płatnicze
Czasem trzeba iść do oddziału banku, by zmienić PIN do karty
Karty Płatnicze
Klient za granicą kartę nie zawsze dostanie. A czasem trzeba za nią dopłacić
Karty Płatnicze
Karta płatnicza częściowo uszkodzona. Bez wymiany się nie obejdzie
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Karty Płatnicze
Uwaga na marże przy płatnościach kartą na wakacjach za granicą
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką