Reklama

Płatność kartą kredytową odchodzi do lamusa. Furorę robi BNPL

Furorę za oceanem zaczynają robić płatności odroczone. W Polsce rynek dopiero zaczyna raczkować i to głównie w ramach zakupów internetowych. Prześwietlamy obecną ofertę.

Publikacja: 04.09.2021 18:38

W Polsce odroczone płatności dopiero zaczynają się rozwijać. Korzysta z nich zaledwie 5 proc. badany

W Polsce odroczone płatności dopiero zaczynają się rozwijać. Korzysta z nich zaledwie 5 proc. badanych, najczęściej ludzie młodzi między 18. a 35. rokiem życia

Foto: Shutterstock

W świadczeniu usług BNPL, czyli „buy now, pay later", przodują fintechy. McKinsey szacuje, że banki straciły na tym już od 8 do 10 mld dolarów. Zaczynają się więc interesować płatnościami odroczonymi, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów – zwłaszcza młodych, w których jest największy potencjał.

Młodzi nie używają kart kredytowych – ma je zaledwie 17 proc. klientów banków – niemal dwa razy mniej niż przed rokiem, przynajmniej tak wynika z badania przeprowadzonego przez NPS PrismSM dla Bain & Company. Badanie wprawdzie dotyczyło Amerykanów, którzy nie ukończyli 25 lat, ale podobna tendencja panuje w Polsce.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Karty Płatnicze
Kartę bank może wysłać nie tylko zwykłym listem
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Karty Płatnicze
Czasem trzeba iść do oddziału banku, by zmienić PIN do karty
Karty Płatnicze
Klient za granicą kartę nie zawsze dostanie. A czasem trzeba za nią dopłacić
Karty Płatnicze
Karta płatnicza częściowo uszkodzona. Bez wymiany się nie obejdzie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Karty Płatnicze
Uwaga na marże przy płatnościach kartą na wakacjach za granicą
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama