- Prowadzimy monitoring transakcji dokonywanych przy użyciu kart wydanych przez bank. W przypadku transakcji odbiegających od standardowego zachowania na rachunku karty klienta, bank kontaktuje się nim przez infolinię w celu potwierdzenia transakcji. Ze względów bezpieczeństwa nie udzielamy informacji na temat szczegółów związanych z monitorowaniem transakcji – mówi Paweł Jurek, rzecznik Pekao S.A.
Czytaj więcej
Zamawiamy towar, czekamy na dostawę do domu, sprawdzamy, czy produkt spełnia nasze oczekiwania, i dopiero wówczas płacimy. Prześwietlamy płatności odroczone.
PIN czasem potrzebny
Pani Agnieszka we wrześniu kupowała w internecie bilet lotniczy. Płaciła kartą kredytową. Kilka dni później, w godzinach nocnych dokupiła jeszcze bagaż na swój lot.
– Byłam bardzo zdziwiona, że poza standardowym kodem w ramach 3D Secure, który dostaję SMS-em musiałam jeszcze podać kod PIN karty – opowiada.
I dodaje: - Zdarzyło mi się to po raz pierwszy. Zawsze transakcję w sieci, a wykonuję je kilka razy w miesiącu zatwierdzałam kodem SMS w ramach 3D Secure. Dlaczego teraz zażądano ode mnie dodatkowego potwierdzenia? Czyżby z powodu pory zakupu – zastanawia się czytelniczka.