– W sytuacji, gdy na terminalu następuje odrzucenie transakcji, rachunek nie jest obciążany. Może się natomiast pojawić blokada tych kwot. To oznacza, że dla klienta dana kwota nie jest dostępna, mimo że znajduje się na rachunku – jest zarezerwowana do rozliczenia transakcji. I zapewne o taką sytuację tu chodzi – mówi przedstawicielka Santander Bank Polska.
Podkreśla, że w przypadku blokady klient nie musi nic robić, bo jest ona zdejmowana automatycznie, na podstawie odpowiedniego komunikatu.
– Zwykle odbywa się to niezwłocznie, choć w sytuacjach awaryjnych może potrwać nieco dłużej. Jeśli potrzebne jest szybkie zdjęcie blokady, należy skontaktować się z bankiem – mówi Ewa Krawczyk.
Zapewnia, że jeśli nadmiarowe blokady są spowodowane problemem po stronie banku, to zwykle są automatycznie zdejmowane, bez konieczności kontaktu z bankiem.
Biuro prasowe Pekao SA podaje, że jeśli podczas próby dokonania płatności transakcja została odrzucona, a rachunek klienta został obciążony – to zazwyczaj w takiej sytuacji nie ma konieczności składania reklamacji.
– Klient, w ciągu kilku dni powinien otrzymać automatyczny zwrot środków z tytułu nierozliczonej transakcji. Przyczyną takiej sytuacji może być np. problem z komunikacją z terminalem – zapewnia Pekao SA.