Co robić jeśli w niedzielę zaginie nam karta. Warto zapisać ten numer

Zwykle nie ma problemu z zastrzeżeniem plastiku, ale warto na wszelki wypadek zapisać numer 828 828 828.

Publikacja: 24.12.2021 11:31

Co robić jeśli  w niedzielę zaginie nam karta. Warto zapisać ten numer

Foto: Adobe Stock

Najczęściej jest tak, jak deklaruje Przemysław Sobczuk, manager Zespołu Obsługi Kart Kredytowych w Credit Agricole: – W naszym banku klient może zastrzec kartę przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, na naszej infolinii lub w serwisie internetowym CA24.

Ale czasem bywa tak: pani Anna, klientka BOŚ Banku, w niedzielę zajrzała do portfela, a tam nie było jej karty. – Zaczęłam jej szukać. Zero. Zadzwoniłam na infolinię banku, żeby zablokować kartę, a tam automat mówi, że w niedzielę jest nieczynna – opowiada.

Czytaj więcej

Co Biedronka, Lidl, Kaufland zrobią, gdy zgubimy kartę płatniczą

Jak poinformowało nas biuro prasowe BOŚ Banku, ich infolinia serwisowa jest czynna w dni powszednie, w godz. 7.45–21, w soboty w godz. 10–18. - Jednak dyspozycję zastrzeżenia czy blokady karty nasi klienci mogą złożyć przez siedem dni w tygodniu, przez całą dobę. Po wybraniu numeru infolinii poza standardowymi godzinami uzyskają tam informację o możliwych tematach rozmowy, a jednym z nich jest właśnie zastrzeganie kart i obsługa bankowości internetowej – podaje BOŚ Bank. Gdy klient wybierze temat rozmowy, jego połączenie przekierowywane jest do pracownika zewnętrznego call center, które świadczy usługi rzecz Banku Ochrony Środowiska.

– Zdarzają się sytuacje incydentalne, np. związane z pracami serwisowymi, awariami, kiedy system do obsługi kart płatniczych jest niedostępny. Wtedy pracownik infolinii podaje klientowi numer na całodobową infolinię operatora kartowego, gdzie można zastrzec kartę – podaje BOŚ Bank.

W bankach infolinie z reguły czynne są całą dobę, i to codziennie. – W wypadku zagubienia lub kradzieży karty albo ujawnienia danych karty można ją szybko zastrzec przez serwis internetowy iPKO, przez aplikację mobilną IKO, przez bezpłatną infolinię lub w oddziale – wylicza Michał Tkaczuk z biura prasowego PKO BP.

Dodaje, że na infolinii można to zrobić z pomocą konsultanta lub samodzielnie. – A jeśli klient nie ma pewności, czy karta zginęła, może ją zablokować tylko czasowo i – jeśli karta się jednak znajdzie – ponownie z niej korzystać po odblokowaniu. Można to zrobić w iPKO lub IKO – mówi Michał Tkaczuk.

Klienci Banku Pekao SA mogą zastrzec kartę poprzez aplikację mobilną PeoPay, bankowość internetową Pekao24 lub na infolinii, która jest dostępna 24 h na dobę w dni robocze, niedziele i dni świąteczne. Jeśli klient nie ma dostępu do internetu blokuje kartę w placówkach banku, które są dostępne w dni robocze – podaje biuro prasowe banku.

Santander Bank Polska informuje, że infolinia banku dostępna jest 24 h na dobę 7 dni w tygodniu. Z tym bankiem można również skontaktować się poprzez kanał wideo lub audio. – Można zastrzec kartę, logując się do bankowości elektronicznej Santander internet. Kartę można zastrzec lub zablokować w aplikacji mobilnej – mówi Ewa Krawczyk z Santandera. Dodaje, że można też skorzystać z infolinii do zastrzegania kart Związku Banków Polskich – numer 828 828 828.

Czytaj więcej

Transakcji nie było, konto obciążone. Co zrobić w tej sytuacji

Historia pani Anny skończyła się dobrze. – Przypomniałam sobie, że teraz mój pobliski supermarket jest otwarty też w niedzielę. Gdy tam byłam, użyłam karty w kasie samoobsługowej, która się akurat zacięła – opowiada kobieta.

Do pomocy wezwała asystenta sklepowego, który spowodował, że terminal przyjmujący karty znów zaczął działać. – Zdenerwowana kłopotem z płaceniem wzięłam zakupy i wyszłam, a karta w terminalu została – wspomina pani Anna.

Wróciła więc do sklepu, gdzie kasjerka powiedziała jej, że pracownik kartę z terminala wyjął, i oddała pani Ani upragniony kawałek plastiku.

Najczęściej jest tak, jak deklaruje Przemysław Sobczuk, manager Zespołu Obsługi Kart Kredytowych w Credit Agricole: – W naszym banku klient może zastrzec kartę przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, na naszej infolinii lub w serwisie internetowym CA24.

Ale czasem bywa tak: pani Anna, klientka BOŚ Banku, w niedzielę zajrzała do portfela, a tam nie było jej karty. – Zaczęłam jej szukać. Zero. Zadzwoniłam na infolinię banku, żeby zablokować kartę, a tam automat mówi, że w niedzielę jest nieczynna – opowiada.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Karty Płatnicze
Kartę bank może wysłać nie tylko zwykłym listem
Karty Płatnicze
Czasem trzeba iść do oddziału banku, by zmienić PIN do karty
Karty Płatnicze
Klient za granicą kartę nie zawsze dostanie. A czasem trzeba za nią dopłacić
Karty Płatnicze
Karta płatnicza częściowo uszkodzona. Bez wymiany się nie obejdzie
Karty Płatnicze
Uwaga na marże przy płatnościach kartą na wakacjach za granicą
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy