Najczęściej jest tak, jak deklaruje Przemysław Sobczuk, manager Zespołu Obsługi Kart Kredytowych w Credit Agricole: – W naszym banku klient może zastrzec kartę przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, na naszej infolinii lub w serwisie internetowym CA24.
Ale czasem bywa tak: pani Anna, klientka BOŚ Banku, w niedzielę zajrzała do portfela, a tam nie było jej karty. – Zaczęłam jej szukać. Zero. Zadzwoniłam na infolinię banku, żeby zablokować kartę, a tam automat mówi, że w niedzielę jest nieczynna – opowiada.
Czytaj więcej
Markety czasem zatrzymują kartę płatniczą zostawioną w terminalu przez klienta. Są też takie, które od razu przecinają znalezioną kartę. Sprawdzamy jak to wygląda w Biedronce, Lidlu, Kauflandzie i Auchan.
Jak poinformowało nas biuro prasowe BOŚ Banku, ich infolinia serwisowa jest czynna w dni powszednie, w godz. 7.45–21, w soboty w godz. 10–18. - Jednak dyspozycję zastrzeżenia czy blokady karty nasi klienci mogą złożyć przez siedem dni w tygodniu, przez całą dobę. Po wybraniu numeru infolinii poza standardowymi godzinami uzyskają tam informację o możliwych tematach rozmowy, a jednym z nich jest właśnie zastrzeganie kart i obsługa bankowości internetowej – podaje BOŚ Bank. Gdy klient wybierze temat rozmowy, jego połączenie przekierowywane jest do pracownika zewnętrznego call center, które świadczy usługi rzecz Banku Ochrony Środowiska.
– Zdarzają się sytuacje incydentalne, np. związane z pracami serwisowymi, awariami, kiedy system do obsługi kart płatniczych jest niedostępny. Wtedy pracownik infolinii podaje klientowi numer na całodobową infolinię operatora kartowego, gdzie można zastrzec kartę – podaje BOŚ Bank.