Funkcja takich płatności może być wyłączona
Jak zauważa Przemysław Sobczuk, manager Zespołu Obsługi Kart Kredytowych e Credit Agricole mogą być różne powody, przez które klient nie może bezdotykowo płacić kartą.
- Karta może być uszkodzona (np. antena) i wtedy należy ją po prostu wymienić. Klient może ewentualnie mieć wyłączoną funkcję płatności zbliżeniowych – wtedy wystarczy włączyć tę opcję składając dyspozycję w banku. Problem może wystąpić również po stronie terminala płatniczego – wylicza ekspert.
Małgorzata Witkowska, z PKO BP zapewnia, że brak możliwości płatności zbliżeniowych zdarza się sporadycznie w jej banku. Też uważa, że powody tego typu problemów mogą być bardzo rozmaite i praktyka pokazuje, że najczęściej są one niezawinione przez bank.
- W takiej sytuacji w pierwszej kolejności klient powinien upewnić się czy aktywował ten rodzaj płatności. Pierwsza aktywacja funkcji zbliżeniowej na karcie następuje wraz z aktywacją wszystkich funkcji karty np. przy pierwszym użyciu w bankomacie lub przy płatności stykowej z PIN – mówi Małgorzata Witkowska.
Przypomina, że posiadacze kont mają również możliwość wyłączenia funkcji płatności zbliżeniowej kartą i może się zdarzyć, że zapomną o tym, że dezaktywowali ten rodzaj płatności.
- Innym powodem, dla którego karta zbliżeniowa przestaje działać jest jej uszkodzenie. Mogą to być istotne uszkodzenia jak złamanie czy wygięcie, ale również zabrudzenia czy przetarcia. W takich wypadkach trzeba wymienić kartę na nową – przyznaje przedstawicielka PKO BP>