- W takiej sytuacji klient powinien uważnie przeczytać komunikat na terminalu lub sprawdzić ustawienia swojej karty w aplikacji mobilnej - radzi Mirella Gmur-Dzieduszycka, z banku Millennium.
Transakcja została unieważniona
Pani Agnieszka jest wieloletnią klientką banku Pekao SA. Ostatnio robiąc zakupy w jednym z Domów Handlowych na warszawskim Żoliborzu spotkała ją dziwna sytuacja. – Przy płatności za zakupy terminal nie przyjmował mojej karty tego banku. Był komunikat „transakcja unieważniona” – opowiada kobieta.
Próbowała kartą płatniczą Pekao SA zapłacić tam dwa razy. I za każdym razem dostała ten sam komunikat: „transakcja unieważniona”. – Może nie ma środków na koncie karty? – powiedziała czytelniczce kasjerka. I doradziła kontakt z bankiem. – Pieniądze na rachunku miałam. Nie wiem, co spowodowało odrzucenie płatności – mówi pani Agnieszka.
Czytaj więcej
Choć większość banków już kilka lat temu wycofała z użytku karty przedpłacone, to jeszcze niektóre z nich do dziś funkcjonują na rynku. Ale już na innych zasadach, niż kiedyś.
Jak poinformowało nas biuro prasowe banku Pekao SA przyczyną „unieważnienia transakcji”, rozumianej jako brak możliwości jej wykonania, może być błąd telekomunikacyjny/błąd urządzenia realizującego transakcje, czyli POS lub bankomacie.