Aktualizacja: 24.11.2024 20:08 Publikacja: 22.11.2021 17:41
Najpopularniejszym wabikiem okazał się Amazon, o czym świadczyła łączna liczba prób phishingowych wykorzystujących tę nazwę.
Foto: Adobe Stock
Tak wynika z raportu Kaspersky. Z nadejściem sezonu wyprzedaży ręce zacierają zarówno klienci, jak i sprzedawcy. Niestety jest to także ulubiony okres cyberprzestępców, którzy bez skrupułów zarabiają na klientach online poprzez tworzenie fałszywych stron podszywających się pod największe platformy handlowe oraz systemy e-płatności.
W pierwszych dziesięciu miesiącach 2021 r. produkty firmy Kaspersky wykryły ponad 40 milionów ataków phishingowych na platformy e-handlu oraz sklepy elektroniczne, jak również instytucje bankowe. Chociaż w 2021 r. sytuacja sklepów wróciła do normy, a klienci wrócili do zakupów stacjonarnych, badacze z Kaspersky nie zaobserwowali typowych sezonowych trendów w phishingu związanych z zakupami online, takich jak znaczący przyrost liczby stron phishingowych z kuszącymi ofertami sprzedaży czy wzrost liczby oszustw związanych z handlem.
Wielka Brytania mocniej chroni pieniądze swoich obywateli przed cyberoszustami. Zgodnie z nowymi przepisami tamtejsze banki muszą zwrócić ofiarom oszustw do 85 tys. funtów w ciągu pięciu dni. A jak jest w Polsce?
Użytkownicy międzynarodowego serwisu z kartami debetowymi, kontami walutowymi i inwestycjami w kryptowaluty zyskają dostęp do popularnego nad Wisłą systemu płatności mobilnych – ustaliła „Rzeczpospolita”. Dla BLIK-a to szansa na zagraniczną ekspansję.
Citi Handlowy kontynuuje świetną ofertę dla tych, którzy preferują oszczędzanie na wysoki procent. Klienci, którzy otworzą CitiKonto, będą mogli skorzystać przez 4 miesiące z promocyjnego oprocentowania 7,2% na koncie oszczędnościowym do kwoty 100 000 złotych. Tym razem dodatkowo można zgarnąć nawet 320zł!
Kolejna świetna oferta Citi Handlowy dla tych, którzy preferują oszczędzanie na wysoki procent. Klienci, którzy otworzą CitiKonto, będą mogli skorzystać przez 4 miesiące z promocyjnego oprocentowania 7,2% na koncie oszczędnościowym do kwoty 100 000 złotych. Tym razem dodatkowo można zgarnąć nawet 300zł!
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
18 czerwca Euronet przeprowadza jednodniową akcję protestacyjną, by zwrócić uwagę konsumentów, decydentów oraz partnerów biznesowych na sytuację operatorów bankomatów w Polsce. Obniża limit krajowej wypłaty do 200 zł podczas jednej transakcji.
Fundacja rodzinna, która jest podatnikiem VAT, bo zajmuje się najmem, nie musi rozliczać tego podatku od incydentalnej sprzedaży kolekcji zabytkowych zegarków i aut przekazanej jej wcześniej przez fundatora.
Samotne spędzanie wolnego czasu to zdaniem branżowych ekspertów jeden z wiodących trendów w świecie podróży. Grupę podróżujących, która odpowiada za jego popularyzację, nazwano „MeMooners”. Co oznacza to określenie?
Raymond Cloosterman od podstaw stworzył markę Rituals Cosmetics, która zmienia myślenie o tym, czym powinny być kosmetyki luksusowe. W jego wizji przedsiębiorczości XXI wieku nie chodzi jednak tylko o wzrost i zysk, ale też o wpływ na rzeczywistość. Z takiego myślenia rodzi się chęć podejmowania działań na rzecz społeczeństwa i środowiska.
Eksperci z firmy Cushman & Wakefield ogłosili listę najdroższych ulic na świecie. Na czele tym razem znalazło się jedno z miast Europy. W ten sposób przerwana została dominacja nowojorskiej Piątej Alei.
Redakcja znanego na całym świecie słownika Cambridge wybrała słowo 2024 roku. Zdaniem ekspertów jego popularność pokazuje rosnącą w społeczeństwach popularność afirmacji.
Spowolnienie na rynku dóbr luksusowych sprawia, że czołowe marki poszukują dla siebie nowych, lukratywnych nisz. Czy okażą się tak atrakcyjne jak chcieliby tego potentaci branży luksusowej?
Mieszka w Zambii, jest po 80, a jej efektowne stylizacje od pewnego czasu robią coraz większą furorę w mediach społecznościowych, udowadniając, że wiek to tylko liczba. O fenomenie Margret Choli rozpisują się zachodnie media, ostatnio stylowa seniorka udzieliła wywiadu serwisowi BBC.
Niemiecka supermodelka Heidi Klum, która od ponad 30 lat odnosi sukcesy w swoim zawodzie, w jednym z wywiadów powiedziała, jak reagowała na złośliwe uwagi ze strony projektantów dotyczące jej sylwetki. Jakie miała podejście do restrykcyjnych diet?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas