Tak wynika z raportu Kaspersky. Z nadejściem sezonu wyprzedaży ręce zacierają zarówno klienci, jak i sprzedawcy. Niestety jest to także ulubiony okres cyberprzestępców, którzy bez skrupułów zarabiają na klientach online poprzez tworzenie fałszywych stron podszywających się pod największe platformy handlowe oraz systemy e-płatności.
W pierwszych dziesięciu miesiącach 2021 r. produkty firmy Kaspersky wykryły ponad 40 milionów ataków phishingowych na platformy e-handlu oraz sklepy elektroniczne, jak również instytucje bankowe. Chociaż w 2021 r. sytuacja sklepów wróciła do normy, a klienci wrócili do zakupów stacjonarnych, badacze z Kaspersky nie zaobserwowali typowych sezonowych trendów w phishingu związanych z zakupami online, takich jak znaczący przyrost liczby stron phishingowych z kuszącymi ofertami sprzedaży czy wzrost liczby oszustw związanych z handlem.