- Klienci mają możliwość spotkania w tematach kredytowych, inwestycyjnych jak również z obszaru bankowości codziennej jak np. konto – wylicza Magdalena Ostrowska, z ING Banku Śląskiego.

Senior nie musi czekać

Pan Dominik wybrał się ze swoją 92-letnią babcią do oddziału jednego z banków w Zielonej Górze. – Musiałem czekać kilkadziesiąt minut, bo w pierwszej kolejności byli obsługiwani obywatele Ukrainy, którzy zakładali konto, a nie moja babcia – mówi wzburzony.

Mężczyzna kontaktował się w tej sprawie z bankiem. Ten zapewnił go, że wszystkich klientów traktuje w ten sam sposób, a kolejką w oddziale kieruje komputer.

- Prawdopodobnie najpierw wybierał osoby, które chciały założyć rachunek, aby uniknąć takich sytuacji, proponujemy w przyszłości umówić wizytę na konkretną godzinę - doradzili mu bankowcy.

Sprawdziliśmy czy da się umówić w banku na konkretną godzinę spotkania w oddziale i jak to można zrobić. - Klient może się umówić na spotkanie z doradcą – w dogodnej dla siebie placówce, dniu i godzinie. Aby umówić się na spotkanie wystarczy albo zadzwonić na naszą infolinię lub wypełnić formularz na naszej stronie www, a my zadzwonimy do klienta i uzgodnimy szczegóły spotkania – termin, temat, miejsce – zapewnia Agnieszka Gorzkowicz, z biura prasowego Credit Agricole.

Czytaj więcej

Wypłata większej gotówki w banku. Czasem trzeba czekać

To samo mówi Magdalena Ostrowska z ING Banku Śląskiego. - Klient może umówić się samodzielnie na spotkanie korzystając z formularzy umieszczonych na wybranych stronach ofertowych na stronie www.ing.pl oraz w systemie bankowości elektronicznej - Moje ING. – opowiada.

Dodaje, że klienci mogą się umawiać na konkretną godzinę, najwcześniej na kolejny dzień, maksymalnie tydzień do przodu. W momencie umówienia spotkania oraz na dobę przed nim bank wysyła SMS z informacją o nim.

- Lista tematów, na które może umówić się klient jest aktualizowana, tak aby jak najlepiej odpowiadała zgłaszanym potrzebom. Ciągle pracujemy także nad rozwojem tego procesu. W temacie obsługi seniorów, specjaliści zwracają uwagę, aby takie osoby przyjąć w pierwszej kolejności mamy też standardy dopasowane do obsługi klientów dojrzałych – mówi Magdalena Ostrowska.

Autopromocja
Wyjątkowa okazja

Roczny dostęp do treści rp.pl za pół ceny

KUP TERAZ

Piotr Wardziak z biura prasowego PKO BP zapewnia, że zarówno obecni klienci jak i osoby chcące zapoznać się z ofertą banku mogą w prosty sposób umówić się na spotkanie z doradcą w oddziale, wideorozmowę lub rozmowę telefoniczną.  

- Wystarczy wypełnić krótki formularz rejestracyjny, w którym klient wskaże temat rozmowy, wybraną formę i czas spotkania. Po wypełnieniu formularza klient otrzymuje potwierdzenie i szczegóły spotkania – mówi bankowiec.

Obsługa bez barier i z pierwszeństwem

W PKO BP spotkanie można umówić najwcześniej na 24 godziny przed planowaną datą rozmowy, a maksymalnie z 14 dniowym wyprzedzeniem.

Także w Santander Bank Polska można umówić się na spotkanie z doradcą w oddziale.

Wystarczy kontakt z Multikanałowym Centrum Komunikacji (nr tel. 1 9999).

- Klient ma dwie możliwości: albo doradca przekaże mu nr telefonu do konkretnego doradcy, aby klient sam skontaktował się z nim w dogodnym dla siebie terminie, albo sam  doradca z infolinii może umówić klienta na spotkanie z doradcą w oddziale. Klient może umówić się na spotkanie w tym samym dniu – zapewnia Elżbieta Krauze, dyrektor departamentu doskonalenia doświadczeń klienta w sieci dystrybucji Santander Bank Polska.

Dodaje, że gdy bank umawia spotkanie to prosi klienta, aby wskazał temat z dostępnych obszarów: produkty inwestycyjne, MŚP (produkty dla firm) , gotówka (awiza gotówki do wypłaty), konto osobiste.

- Obecnie klienci nie korzystają z tego rozwiązania masowo, dlatego nie planujemy w najbliższym czasie rozszerzania tematów spotkań – przyznaje dyr. Krauze.

Czytaj więcej

Oddział banku znika, a wraz z nim bankomat. Czy to normalne?

Santander Bank Polska dla klientów seniorów proponujemy pierwszeństwo obsługi w ramach programu Obsługa bez Barier, dzięki któremu chce zapewnić spójne i pozytywne doświadczenia klientom ze szczególnymi potrzebami niezależnie od miejsca obsługi – w placówce, przez telefon, internet czy bankomat.

Placówki z certyfikatem dostępności mają specjalne stanowisko pierwszeństwo obsługi, gdzie poza kolejnością załatwia się klientów z niepełnosprawnością, kobiety w ciąży czy osoby w podeszłym wieku.

Senior Ok

Również w Pekao SA dzwoniąc na infolinię lub do doradcy w oddziale może umówić się na spotkanie o konkretnej godzinie.

- Data spotkania dostosowana jest do preferencji klienta oraz dostępności doradców. W przypadku umówienia spotkania za pośrednictwem infolinii zawsze określany jest cel wizyty, aby móc umówić klienta na spotkanie z ekspertem w danym temacie – mówi Paweł Jurek, rzecznik banku.

Dodaje, że istnieje możliwość awizowania wypłaty większych środków w placówce banku wraz z przekazaniem informacji o czasie potrzebnym do realizacji tej dyspozycji.

- Gdy na obsługę w oddziale oczekuje np. kobieta w ciąży lub z małym dzieckiem, osoba z widoczną niepełnosprawnością lub w zaawansowanym wieku to jest ona obsługiwana poza kolejnością – zapewnia Paweł Jurek.

Infolinia Pekao SA oferuje także kanał Senior, którego zadaniem jest wsparcie osób w zaawansowanym wieku zarówno w kwestiach merytorycznych, jak i technicznej obsługi swoich produktów poprzez bankowość elektroniczną.

Również w mBanku klient ma możliwość umówienia wizyty u doradcy w oddziale na konkretną wizytę. - Termin jest ustalany  z doradcą, w zależności od jego kompetencji oraz terminarza wynikającego ze spotkań z innymi klientami – mówi Kinga Wojciechowska-Rulka, z biura prasowego.

Zapewnia, że choć bank nie wprowadził szczególnych zasad obsługi seniorów, ale jego pracownicy są uwrażliwiani na konieczność otoczenia troską osób posiadających szczególne wymagania.

W BNP Paribas klient umówić może się przez system Booksy i stronę internetową banku, maksymalnie 2 tygodnie i minimalnie 24 godziny przed wybranym terminem. - Możliwe jest także telefoniczne umówienie wizyty w oddziale, bezpośrednio u doradcy, a jej termin zależy od dostępności doradcy – mówi Jacek Stefański, menadżer ds. wsparcia transformacji w Banku BNP Paribas.

Dodaje, że podczas takiej wizyty klient może załatwić sprawy związane z tematami: kredytów i pożyczek hipotecznych, oszczędnościami i inwestycjami, kontem bankowym, kartami i kredytami dla klientów indywidualnych, czy bankowością dla firm i przedsiębiorców, a także zaktualizować dane.

Jak zapewnia Jacek Stefański osoby starsze, kobiety w ciąży, osoby z niepełnosprawnością mogą być obsłużone poza kolejnością. - Każdy z doradców kieruje się empatią w kontakcie z klientami odwiedzającymi oddział. Jako pierwsza instytucja finansowa w Polsce, otrzymaliśmy certyfikat jakości OK Senior – chwali się przedstawiciel banku.