- W sytuacji, gdy dokument stracił ważność, bank może ograniczyć realizację transakcji, bo ma ku temu przesłanki prawne – mówi Magdalena Ostrowska, z biura prasowego ING Banku Śląskiego.
Czytaj więcej
Po utracie dowodu osobistego lub upływie terminu ważności klient może w oddziale identyfikować się ważnym paszportem, ale nie wszystkie sprawy załatwi z tym dokumentem.
Brak dokumentu może oznaczać ograniczenia w transakcjach
Pani Elżbiecie w maju kończyła się ważność dowodu osobistego. W kwietniu przypomniał jej o tym bank. - Przysłał mi mail, że jak szybko nie wymienię dowodu osobistego, to mi zablokuje konto – opowiada kobieta.
Przyznaje, że zdenerwował ją ten list, więc wysłała bankowi w odpowiedzi mail pełen inwektyw.
– Jak może straszyć klienta, że mu konto zablokuje z powodu braku ważności dowodu. Mam ważny paszport i do wielu operacji ten dokument powinien wystarczyć – mówi pani Elżbieta.