PKO BP utrudni klientom weekend. Będą problemy z iPKO i IKO

Weekendowa przerwa w dostępie do usług w PKO BP. W tym czasie niedostępne będą między innymi niektóre funkcje w serwisie iPKO i aplikacji IKO.

Publikacja: 21.04.2023 10:54

PKO BP utrudni klientom weekend. Będą problemy z iPKO i IKO

Foto: Bloomberg

To już drugi raz na przestrzeni tego tygodnia, gdy klienci największego polskiego banku będą mieli problemy z dostępem do konta. W poniedziałek przyczyną utrudnień była awaria.

Czytaj więcej

Konto bankowe dla dziecka a konto rodzica. Jak to jest

Weekendowe utrudnienia

PKO BP w czwartkowym komunikacie zapowiedział, że w najbliższy weekend przeprowadzi zmiany w wybranych systemach informatycznych.

Bank zapewnia, że zmiany "mają na celu nie tylko bardziej efektywne, ale także ich bezpieczniejsze funkcjonowanie".

Planowane prace mają rozpocząć się w piątek od godziny 23.00 i mają potrwać do godziny 23.30 w sobotę.

- W tym czasie dostęp do części wybranych usług bankowych będzie utrudniony", Niedostępne będą niektóre funkcje w serwisie iPKO i iPKO biznes, aplikacji IKO i iPKO biznes mobile oraz serwisie telefonicznym – podał bank.

Co to oznacza dla klientów? Nie będą mogli m.in.: otworzyć nowego konta, zmienić limitu karty, zablokować jej czasowo, sprawdzić historii operacji, spłacić zadłużenia, wykonać przelewu z karty kredytowej, także ż w ramach płatności w internecie "Płacę z iPKO") oraz skorzystać z otwartej bankowości.

Bank w komunikacie dodał, że mogą się też pojawić się utrudnienia przy płaceniu kartą w internecie oraz korzystaniu z serwisu i aplikacji PKO Junior.

- W trakcie przerwy będzie działać Blik - oprócz płatności z kartą kredytową jako źródłem finansowania tej usługi – napisano w komunikacie.

PKO BP radzi, aby klienci, którzy planują większe zakupy w weekend i zamierzają skorzystać z płatności kartą, warto, aby wcześniej sprawdzili swój limit transakcji dziennych.

A gdy tego potrzebują wcześniej go zwiększyli go przed rozpoczęciem planowanych przez bank prac w serwisie internetowym lub aplikacji mobilnej.

- Warto również zaplanować wcześniej ważniejsze operacje płatnicze" - radzi największy bank w Polsce.

W razie potrzeby klienci PKO BP będą mogli zastrzec swoją kartę za pośrednictwem bankowej infolinii (800 302 302). - Przepraszamy za utrudnienia – zmiana systemu zapewni lepsze działanie w przyszłości – zapewnia PKO BP.

Czytaj więcej

Lokaty lecą na łeb, na szyję. Ranking na kwiecień 2023

Czy poniedziałek pełen awarii

To będą już drugie utrudnienia w działaniu aplikacji PKO BP w tym tygodniu. W poniedziałek doszło do awarii. Klienci mieli problemy z logowaniem się do systemu bankowości internetowej. U części użytkowników nie działa także aplikacja mobilna.

-  Nie mogę dokonać płatności kartą online. Środki są, ale każdą transakcja jest odrzucana, próbowałam w kilku sklepach – narzekała jedna z klientek banku. Inna pytała: Czy macie awarię strony? Nie mogę się połączyć z serwisem iPKO, ani z aplikacją, wywaliło mnie w trakcie płacenia rachunków.

A jeszcze inny klient podał, że dzwonił właśnie na infolinię. – Była jakaś awaria. Padło IPKO, IKO, strona PKO również. Ale też obligacjeskarbowe.pl, Inteligo również pozostawał bez odpowiedzi.

Serwis downdetector.pl, który zbiera informacje o awariach stron internetowych i aplikacji, odnotował zwiększoną liczbę raportów dotyczących największego polskiego banku. W szczytowym momencie było to nawet kilka tysięcy zgłoszeń w ciągu godziny.

- Przydałby się oficjalny komunikat bo nic nie działa – skarżyli się klienci. Po kilku godzinach bank w swoich mediach społecznościowych podał, że awaria została usunięta.

Czytaj więcej

Czy polskie banki przyjmą przelew na zamknięte konto

W poniedziałek awarie były też bankach. Dotyczyło to m.in. Santandera, mBanku, Pekao SA, ING Banku Śląskiego czy Aliora.

- Informujemy, że możliwość logowania do systemów banku została przywrócona, a systemy działają prawidłowo - napisało w poniedziałek przed południem biuro prasowe Pekao SA.

Klienci tego dnia informowali również o utrudnieniach z płatnościami Blikiem. Później sam system płatności mobilnych potwierdził, że doszło do awarii.

- Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem Blika. Pracujemy intensywnie nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji. Przepraszamy za utrudnienia” – napisał Blik w tweecie.

To już drugi raz na przestrzeni tego tygodnia, gdy klienci największego polskiego banku będą mieli problemy z dostępem do konta. W poniedziałek przyczyną utrudnień była awaria.

Weekendowe utrudnienia

Pozostało 96% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej