PKO BP utrudni klientom weekend. Będą problemy z iPKO i IKO

Weekendowa przerwa w dostępie do usług w PKO BP. W tym czasie niedostępne będą między innymi niektóre funkcje w serwisie iPKO i aplikacji IKO.

Publikacja: 21.04.2023 10:54

PKO BP utrudni klientom weekend. Będą problemy z iPKO i IKO

Foto: Bloomberg

To już drugi raz na przestrzeni tego tygodnia, gdy klienci największego polskiego banku będą mieli problemy z dostępem do konta. W poniedziałek przyczyną utrudnień była awaria.

Czytaj więcej

Konto bankowe dla dziecka a konto rodzica. Jak to jest

Weekendowe utrudnienia

PKO BP w czwartkowym komunikacie zapowiedział, że w najbliższy weekend przeprowadzi zmiany w wybranych systemach informatycznych.

Bank zapewnia, że zmiany "mają na celu nie tylko bardziej efektywne, ale także ich bezpieczniejsze funkcjonowanie".

Planowane prace mają rozpocząć się w piątek od godziny 23.00 i mają potrwać do godziny 23.30 w sobotę.

- W tym czasie dostęp do części wybranych usług bankowych będzie utrudniony", Niedostępne będą niektóre funkcje w serwisie iPKO i iPKO biznes, aplikacji IKO i iPKO biznes mobile oraz serwisie telefonicznym – podał bank.

Co to oznacza dla klientów? Nie będą mogli m.in.: otworzyć nowego konta, zmienić limitu karty, zablokować jej czasowo, sprawdzić historii operacji, spłacić zadłużenia, wykonać przelewu z karty kredytowej, także ż w ramach płatności w internecie "Płacę z iPKO") oraz skorzystać z otwartej bankowości.

Bank w komunikacie dodał, że mogą się też pojawić się utrudnienia przy płaceniu kartą w internecie oraz korzystaniu z serwisu i aplikacji PKO Junior.

- W trakcie przerwy będzie działać Blik - oprócz płatności z kartą kredytową jako źródłem finansowania tej usługi – napisano w komunikacie.

PKO BP radzi, aby klienci, którzy planują większe zakupy w weekend i zamierzają skorzystać z płatności kartą, warto, aby wcześniej sprawdzili swój limit transakcji dziennych.

A gdy tego potrzebują wcześniej go zwiększyli go przed rozpoczęciem planowanych przez bank prac w serwisie internetowym lub aplikacji mobilnej.

- Warto również zaplanować wcześniej ważniejsze operacje płatnicze" - radzi największy bank w Polsce.

W razie potrzeby klienci PKO BP będą mogli zastrzec swoją kartę za pośrednictwem bankowej infolinii (800 302 302). - Przepraszamy za utrudnienia – zmiana systemu zapewni lepsze działanie w przyszłości – zapewnia PKO BP.

Czytaj więcej

Lokaty lecą na łeb, na szyję. Ranking na kwiecień 2023

Czy poniedziałek pełen awarii

To będą już drugie utrudnienia w działaniu aplikacji PKO BP w tym tygodniu. W poniedziałek doszło do awarii. Klienci mieli problemy z logowaniem się do systemu bankowości internetowej. U części użytkowników nie działa także aplikacja mobilna.

-  Nie mogę dokonać płatności kartą online. Środki są, ale każdą transakcja jest odrzucana, próbowałam w kilku sklepach – narzekała jedna z klientek banku. Inna pytała: Czy macie awarię strony? Nie mogę się połączyć z serwisem iPKO, ani z aplikacją, wywaliło mnie w trakcie płacenia rachunków.

A jeszcze inny klient podał, że dzwonił właśnie na infolinię. – Była jakaś awaria. Padło IPKO, IKO, strona PKO również. Ale też obligacjeskarbowe.pl, Inteligo również pozostawał bez odpowiedzi.

Serwis downdetector.pl, który zbiera informacje o awariach stron internetowych i aplikacji, odnotował zwiększoną liczbę raportów dotyczących największego polskiego banku. W szczytowym momencie było to nawet kilka tysięcy zgłoszeń w ciągu godziny.

- Przydałby się oficjalny komunikat bo nic nie działa – skarżyli się klienci. Po kilku godzinach bank w swoich mediach społecznościowych podał, że awaria została usunięta.

Czytaj więcej

Czy polskie banki przyjmą przelew na zamknięte konto

W poniedziałek awarie były też bankach. Dotyczyło to m.in. Santandera, mBanku, Pekao SA, ING Banku Śląskiego czy Aliora.

- Informujemy, że możliwość logowania do systemów banku została przywrócona, a systemy działają prawidłowo - napisało w poniedziałek przed południem biuro prasowe Pekao SA.

Klienci tego dnia informowali również o utrudnieniach z płatnościami Blikiem. Później sam system płatności mobilnych potwierdził, że doszło do awarii.

- Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem Blika. Pracujemy intensywnie nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji. Przepraszamy za utrudnienia” – napisał Blik w tweecie.

To już drugi raz na przestrzeni tego tygodnia, gdy klienci największego polskiego banku będą mieli problemy z dostępem do konta. W poniedziałek przyczyną utrudnień była awaria.

Weekendowe utrudnienia

Pozostało 96% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Pierwszy bank z 7,2% na koncie oszczędnościowym do 100 tys. złotych
Konta Bankowe
Protest bankomatów. Dziś w Euronecie można pobrać mniejszą kwotę
Konta Bankowe
Z niechcianym przelewem mogą być problemy. To nie jest „nieoczekiwany prezent”
Konta Bankowe
Duża awaria w Alior Banku. Klienci mają problemy ze stroną internetową i aplikacją
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao