Najwięcej zmian wprowadził Allegro. Od 18 maja zmieniły się możliwości sprzedaży na kontach firmowych tak, aby przedsiębiorcy zyskali nowy kanał sprzedaży w czasie pandemii. Obniżone zostały opłaty za wyróżnienie licytacji – z 4,99 zł do 3,49 zł widoczne na Allegro Lokalnie oraz z 19 zł na 13,30 zł – za widoczne na Allegro Lokalnie i Allegro.pl
Wydłużony został także czas publikacji ogłoszenia – teraz trwa nieograniczoną liczbę dni lub kończy się z chwilą zakupu.
Warto sprawdzić: Jak zrobić zakupy w internecie nie płacąc za nie od razu
Zwiększył się również limit aktywnych ogłoszeń. W dziale Motoryzacja jest ich dziesięć zamiast pięciu, a w pozostałych kategoriach dwieście a nie pięćdziesiąt. Kupujący zyskali natomiast nową kategorię – Catering, w której znajdą oferty dań oraz catering – również modny ostatnio – pudełkowy, wraz z dostawą. W kategoriach Produkty inwestycyjne i Złote monety kolekcjonerskie klienci mogą liczyć na przyspieszenie czasu wysyłki. Ma on byś nie dłuższy niż 24 godziny.
Wprowadzenie do regulaminu zapisu o niewprowadzających w błąd loginach sprzedawców ma natomiast zwiększyć bezpieczeństwo zakupów. Tak więc np. słowa apteka – jak podkreśla Allegro, mogą teraz używać tylko zweryfikowani farmaceuci.
Szybciej i taniej
W ostatnich dniach maja wygasną umowy Allegro z Pocztą Polską. Od 29 maja do 30 czerwca, sprzedający niewłączeni do nowego modelu rozliczania kosztów dostawy, nadal będą rozliczani za metody dostawy z Pocztą Polską – ale według cen ustalonych z nią bezpośrednio. Dla pozostałych rozliczanie przesyłek Smart ma być łatwiejsze, ale muszą poprawnie przekazać do Poczty Polskiej adresy e-mail. Jest to warunek konieczny do tego, żeby rozliczać się bezpośrednio z Allegro, a nie z Pocztą Polską. Od 1 lipca w Allegro Smart pozostaną bowiem tylko te metody dostawy Poczty Polskiej, które mają w nazwie przedrostek Allegro.