Prześwietlamy przeglądarki modowe i sklepy multibrandowe

Drogą elektroniczną można nabyć zarówno produkty oferowane przez tzw. siecówki, ubrania od światowych projektantów, którzy nie prowadzą dystrybucji w Polsce, jak i polskich kreatorów mody.
Drogą elektroniczną można nabyć zarówno produkty oferowane przez tzw. siecówki, ubrania od światowych projektantów, którzy nie prowadzą dystrybucji w Polsce, jak i polskich kreatorów mody.
Shutterstock

Ponad 50 proc. Polaków kupuje przynajmniej 1-2 razy w miesiącu przez Internet.

Prześwietlamy przeglądarki modowe oraz sklepy multibrandowe. Znajdziemy w nich nie tylko oferty z różnych sklepów i marek, ale także porady i trendy.

Najbardziej znanym i rozpoznanym sklepem multibrandowym w Polsce jest Zalando, w który możemy robić zakupy prawie od sześciu lat. Firma ma ponad 6,7 mln obserwatorów na FB. Natomiast najbardziej rozpoznawalną platformą modową jest Domodi, która rozpoczęła swoją działalność w 2011 roku. Obecnie ich stronę na FB obserwuje ponad 1,5 mln osób.

Z jednej strony brak czasu, z drugiej coraz szersza oferta sklepów internetowych powoduje, iż coraz częściej decydujemy się na zakupy przez internet. Drogą elektroniczną można nabyć zarówno produkty oferowane przez tzw. siecówki, np. Zara czy H&M, ubrania od światowych projektantów, którzy nie prowadzą dystrybucji w Polsce, jak i polskich kreatorów mody. Wybór jest duży, a przeglądanie wszystkich dostępnych w internecie marek może zająć wiele czasu. Jak sobie skrócić czas spędzony przed komputerem? Tu z pomocą mogą przyjść przeglądarki modowe oraz sklepy multibrandowe. Znajdziemy w nich nie tylko oferty z różnych sklepów i marek, ale także porady i trendy.

Modowe portale zakupowe

W Polsce z roku na rok rośnie liczba tak zwanych przeglądarek modowych. Obecnie największą z nich jest bez wątpienia Domodi.pl na Facebooku, jej profil obserwuje ponad 1,5 mln osób. Druga popularna platforma to Allani, portal należący do Grupy Domodi. Dużą popularnością cieszy się także niemiecki portal Shopalike czy wywodzący się z Holandii Fashiola.

Na stronach przeglądarek nie kupimy produktów, ułatwiają one nam tylko ich wyszukiwanie. W największych portalach modowych znajdziemy tysiące produktów z kilkuset sklepów. Poruszanie się po nich jest wygodne i łatwe, nawet laik nie ma problemów z wyszukaniem produktu, jaki go interesuje. Większość z nich oferuje rzeczy dla kobiet, mężczyzn i dzieci, w niektórych znajdziemy też kosmetyki czy wyposażenie domu. Po wybraniu interesującej nas rzeczy możemy przejść na stronę sklepu, gdzie dokonamy zakupu. Możemy wcześniej po kliknięciu w nazwę produktu sprawdzić jego opis, cenę czy dostępność rozmiarów i dopiero wtedy zadecydować o przejściu do e-sklepu. Wchodząc na informacje o produkcje, dostajemy listę podobnych rzeczy, które mogą nas zainteresować.

Sprawdź także: Jak dbać o bezpieczeństwo zakupów w Internecie

Pytania dotyczące np. dostawy czy przesyłki powinniśmy kierować bezpośrednio do sklepu, którego produkt znaleźliśmy na stronie danego portalu. Potwierdzenie zakupu powinniśmy uzyskać także od sklepu, w którym zakupiliśmy dany przedmiot. W przypadku różnic w cenie na stronach przeglądarek modowych i sklepów zawsze obowiązują ceny sklepowe. Właściciele portali modowych zapewniają jednak, iż ceny uaktualniane są na bieżąco i sytuacje takie mają miejsce sporadycznie.

Na stronach portali modowych możemy znaleźć odzież, buty i akcesoria od wiodących marek, projektantów, a także mniej znanych firm. Pod jednym adresem znajdziemy takie marki ja Nike, Diesel, Michael Kors, Simple czy Zara lub H&M. Przeglądarki promują także mniejsze sklepy online, takie jak Badura, Venezia czy Monnari. Na stronach niektórych portali można znaleźć ofertę dużych sklepów modowych, takich jak Answear czy Zalando. Korzystanie z portali to także dodatkowe kody rabatowe i promocje.

Na stronach przeglądarek znajdziemy wiele wskazówek i trendów modowych, pojawiają się najnowsze newsy ze świata mody, porady dotyczące zakupów, ubrań czy szeroko rozumianej tematyki urodowej.

Na niektórych istnieje możliwość tworzenia własnych zestawów oraz stylizacji. Do platformy możemy zarejestrować się poprzez portal Facebook oraz w sposób tradycyjny. Samo korzystanie z portali nie wymaga rejestracji.

Sklepy modowe

Wśród najbardziej rozpoznawanych sklepów multibrandowych można wymienić Zalando, Answear.com czy About You, które całkiem niedawno zagościło na polskim rynku. Warto wspomnieć, że wszystkie te sklepy cieszą się bardzo dobrymi opiniami wśród konsumentów.

Sklepy multibrandowe umożliwiają zakup ubrań kilkuset marek w jednym miejscu. W tego typu sklepach można zakupić marki mało dostępne na krajowym rynku. Ubrania, buty czy akcesoria zamawia się bezpośrednio na stronie danego sklepu np. Zolando. To sklep, z którego strony korzystamy, ponosi odpowiedzialność za wysyłkę, płatności czy informację o zamówieniu. Produkt, który nas interesuje, możemy dodać do koszyka, listy życzeń lub schowka. Istnieje także opcja powiadomień, jeśli dany produkt jest akurat niedostępny to dostaniemy maila, gdy się pojawi oraz tą samą drogą zostaniemy poinformowani, gdy zostanie przeceniony. W niektórych sklepach istnieje opcja Kup zestaw, która pozwala na zakupienie dodatkowych rzeczy, które widzimy na modelce, np. torebki i butów.

W wielu sklepach dostawa oraz zwrot są całkowicie bezpłatne. Płatności można dokonać przelewem, kartą czy zapłacić przy odbiorze.

Przeważnie rejestracja jest obowiązkowa, gdy mamy zamiar coś zamówić.

Rejestracji możemy dokonać w sposób tradycyjny lub przez Facebook, a po zalogowaniu mamy dostęp do panelu klienta.

Opinia:

Agnieszka Janota, dyrektor ds. komercjalizacji w Grupie Domodi. Specjalizuje się w branży e-commerce oraz marketingu afiliacyjnym i reklamą zasięgową. W Grupie Domodi zarządza działami eCommerce Fashion oraz Home, działem sprzedaży dodatkowej i wizerunkowej oraz działem technicznego wsparcia sprzedaży.

Obustronne korzyści

Korzystanie z portali modowych jest opłacalne zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Dla pierwszej grupy zaletą jest oszczędność czasu poświęconego na poszukiwanie produktu i szeroki wybór marek i sklepów dostępnych w jednym miejscu.

Skutecznie działający serwis powinien mieć intuicyjną budowę, tak by użytkownicy mogli błyskawicznie odnaleźć interesujący ich asortyment i promocje. Platformy takie jak np. Domodi.pl pozwalają na zapoznanie się z ofertą setek sklepów oferujących prawie pół miliona produktów oraz sprawne wyszukiwanie wśród 490 kategorii i 849 filtrów zapewniających precyzyjne wyniki. Zaletą korzystania z portali modowych w relacji B2B jest wartościowy ruch na stronie, generowany przez realnych użytkowników aktywnie poszukujących atrakcyjnych treści oraz produktów. To także partnerstwo i wsparcie merytoryczne ekspertów na bieżąco monitorujących branżę i zmiany w niej zachodzące.

Partner zestawienia:

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Czytnik e-booków. Cała biblioteka pod ręką

Dzięki czytnikom e-booków lektura książek jest znacznie wygodniejsza. Chociaż aż 62 proc. Polaków nie ...

Pasażerowie kolei skargi piszą

Brud, brak wygody, niezadowalająca obsługa – w 2017 roku do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęło ...

Kultura taniej dla każdego

Sposoby na tańsze bilety na wydarzenia kulturalne

Wyjście na koncert, do teatru czy do kina, zwłaszcza na głośne wydarzenia, może słono ...