Aktualizacja: 16.02.2025 01:25 Publikacja: 30.03.2022 14:15
Foto: Adobe Stock
Autorzy „The Global Payments Report”, raportu Worldpay, uważają, że do 2024 r. udział płatności odroczonych w e-commerce podwoi się i będzie wynosił 13,6 proc. Także w Polsce rynek płatności odroczonych rozwija się coraz szybciej. Rośnie też jego popularność. Prawie dwie trzecie ankietowanych przez ARC Rynek zna taką formę płatności i wie, na czym ona polega. – Polacy są bardzo otwarci na innowacje płatniczo-technologiczne, czego przykładem szybka akceptacja kart zbliżeniowych i BLIK-a. Teraz coraz chętniej korzystają z płatności odroczonych. Pozytywne nastawienie, szczególnie młodych ludzi,skłonnych do testowania nowych rozwiązań, bardzo szybko buduje tę kategorię w Polsce – mówi Marek Biernacki, odpowiedzialny za rozwój Mokki w Polsce, marki, pod którą działa w Polsce fintech Revo Technologies, dostawca usług finansowania sprzedaży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Pomimo spowolnienia gospodarczego Polacy planują wydać podczas Black Friday i Cyber Monday o 5 proc. więcej niż w 2022 r.
Rower coraz częściej wygrywa z samochodem podczas codziennych dojazdów do pracy i szkoły. Przesiadka z samochodu na rower samochodu przyniesie wiele korzyści: poprawi nastrój i zdrowie, usprawni dojazdy i wygeneruje oszczędności.
Zamiast prywatnego samochodu wolą przejazd komunikacją miejską czy taksówką. Nie trzeba martwić się serwisem, ubezpieczeniem czy szukaniem miejsca parkingowego - tłumaczy pokolenie Z.
Lepsze warunki uzyskania kredytów powodują wzrost wartości nieruchomości, ale zainteresowanie nabywców w tzw. sektorze second home nie słabnie.
SpaceX ogłosił właśnie mocną obniżkę na sprzęt do Starlinka. Anteny do superszybkiego internetu satelitarnego będą tańsze w wybranych regionach aż o 70 proc.
Zdaniem ekspertów miłośnicy perfum szukają w zapachach strefy komfortu. „Zapachy skóry” to nowa – i coraz modniejsza – kategoria. Czym się wyróżniają?
Henry Cavill, gwiazdor kina, rozpoczyna współpracę ze szwajcarską marką zegarkową Longines. „Dostrzegamy w Henrym autentyczną spójność z wartościami naszej marki” – mówi Matthias Breschan, dyrektor generalny Longines.
Brunello Cuccinelli, włoski przedsiębiorca nazywany „królem mody dla milionerów”, rusza z nowym biznesem. Tym razem chodzi jednak o pomysł spoza branży modowej.
Adidas ogłosił stworzenie nowej luksusowej linii o nazwie A-Type. To ma być całkowita nowość w ofercie niemieckiego giganta. Produkty tworzące premierową kolekcję A-Type powstały w warsztatach włoskich rzemieślników i wykonane zostały, jak zapewnia producent, z najlepszych materiałów.
Jackson Pollock był jednym z najsłynniejszych malarzy abstrakcyjnych XX wieku. Sam wielokrotnie podkreślał, że stara się unikać malowania konkretnych postaci, przedmiotów czy miejsc. Jednak zdaniem ekspertów – w rzeczywistości było inaczej, choć artysta mógł nie zdawać sobie z tego sprawy. Jak to możliwe?
Marki luksusowe mają coraz bardziej znaczącą pozycję na rynku towarów używanych. Polacy w ten sposób najchętniej kupują produkty z logo Gucci, Louis Vuitton oraz Max Mara.
Słynna marka Rolex w 2023 roku przejęła jedną ze znanych szwajcarskich marek zegarkowych. Teraz zapadła decyzja o jej zamknięciu – twierdzą szwajcarskie media. Chodzi o firmę liczącą 137 lat.
Capri Holdings, właściciel czołowych marek świata mody, zanotował duże straty w trzecim kwartale roku podatkowego 2024/2025. Prezes firmy przyznaje, że podjęto błędne decyzje, ale zapowiada odbudowę słynnych marek, które znalazły się w trudnym położeniu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas