Nietrafiony zakup najrozsądniej zwrócić. W 2023 roku dużo łatwiej

Ostatnie dni grudnia i styczeń są czasem frustracji dla handlu. Mnóstwo pracy z wyprzedażami, a do tego jeszcze fala reklamacji i zwrotów, bo wiele zakupów robionych najczęściej w tłoku i pośpiechu okazało się nietrafionych.

Publikacja: 08.02.2023 11:52

Nietrafiony zakup najrozsądniej zwrócić.  W 2023 roku dużo łatwiej

Foto: Adobe Stock

Nietrafiony czy niepotrzebny zakup najrozsądniej zwrócić tam, skąd pochodzi, zawsze pamiętając o dołączeniu paragonu. Od 1 stycznia tego roku jest klientowi łatwiej, bo weszły nowe przepisy regulujące zwroty i reklamacje. Nie ma też wątpliwości, że na dobre zniknęły napisy na ladach sklepów „Prosimy o przemyślane zakupy. Zwrotów nie przyjmujemy”. Nowe przepisy są tym ważniejsze, że dotyczą także handlu w internecie.

Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), podkreśla, że dla kupujących online ważne będą zmiany dotyczące m.in. weryfikacji opinii w internecie, zasad dotyczących ofert oraz aktualizacji treści i usług cyfrowych. – Coraz częściej robimy zakupy online, korzystamy z treści i usług cyfrowych, zawieramy przez internet umowy, za które płacimy naszymi danymi. We wszystkich tych sytuacjach konieczne jest zapewnienie konsumentom wysokiego poziomu ochrony – podkreśla prezes Chróstny.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Mądre Wydatki
Dwie trzecie Polaków chce skorzystać z Black Friday i Cyber Monday
Mądre Wydatki
Rower jako środek transportu to lepsze zdrowie i lżejszy portfel
Mądre Wydatki
Własne auto nie ma sensu. Młodzi nie chcą czterech kółek
Mądre Wydatki
Apartament wakacyjny. Jak kupić, by zarobić
Mądre Wydatki
SpaceX wprowadza mega obniżkę cen na Starlink