Z Google Pay mogą korzystać posiadacze urządzeń z funkcją NFC i systemem Android w wersji 4.4 lub wyższym.

Google Pay, pod nazwą Android Pay, działa w Polsce od III kwartału 2016 roku. W lutym, właściciele firmy Google postanowili zastąpić stare rozwiązanie nowym. Google Pay łączy w sobie funkcjonalności usługi Google Wallet i Android Pay. Aplikacja, oprócz możliwości dokonywania szybkich płatności w miejscach, gdzie widnieje logo Google Pay pozwala również zapisywać na telefonie karty podarunkowe, lojalnościowe, bilety i kupony, dzięki czemu ich użytkownik może maksymalizować korzyści podczas zakupów. Od wybranych sklepów i sprzedawców może również otrzymywać oferty specjalne oraz przypomnienia o możliwości użycia wirtualnego plastiku w miejscu, w którym obecnie się znajduje.

Aby korzystać z Google Pay, w pierwszej kolejności należy sprawdzić czy nasz bank udostępnia ją dla kart jakie trzymamy w portfelu. Aplikację należy pobrać ze sklepu Google Play. Po instalacji na smartfonie należy uruchomić program – w menu głównym wybrać Moje karty i dodać swoją kartę kredytową lub debetową. Chcąc płacić w sklepach telefonem, wystarczy upewnić się, że na terminalu znajduje się symbol płatności zbliżeniowych, wybudzić smartfona i przybliżyć go do terminala, tak jak przy tradycyjnych płatnościach zbliżeniowych kartą.

Z Google Pay mogą obecnie korzystać posiadacze kart wydawanych przez: Alior Bank, eurobank, T-Mobile Usługi Bankowe, Bank Zachodni WBK, mBank, Nest Bank, Orange Finanse, Sodexo, Getin Bank, Edenred, BGŻ BNP Paribas, Plus Bank, Citi Handlowy. Od kilku dni z Google Pay korzystać mogą również klienci ING Banku Śląskiego. To czwarty bank, który zdecydował się na współpracę z Google na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy.

Korzystanie z aplikacji jest bezpieczne. Aplikacja jest szyfrowana. Google zabezpiecza konto i dane osobowe przed wszelkimi zagrożeniami. Kiedy telefonem dokonuje się transakcji, aplikacja udostępnia sprzedawcy zaszyfrowany numer zamiast prawdziwych danych karty.