Jak zmienić adres korespondencyjny bez wizyty w banku

Do zmiany adresu w banku nie zawsze jest potrzebna wizyta w oddziale. Można to zrobić w kanałach zdalnych, a nawet, jak się okazuje, tradycyjnym listem.

Publikacja: 03.09.2020 15:11

Jak zmienić adres korespondencyjny bez wizyty w banku

Foto: Adobe Stock

Ojciec naszego czytelnika w 2011 roku zakładał konto w PKO BP. Nie myślał wtedy o bankowości internetowej ani mobilnej, bo nie było takiej potrzeby.

Jednak w międzyczasie u jego taty sporo się zmieniło. Przeprowadził się, a poza tym ciężko zachorował. Ma ograniczoną mobilność i porusza się na wózku.

Tata od wielu miesięcy nie dostaje wyciągów z banku, bo gdy kontaktuje się z infolinią, to pracownicy odsyłają go do oddziału, by tam zmienił swoje dane, ale tacie ciężko się poruszać – narzeka pan Mariusz.

I dodaje, że bankowe procedury nie pozwalają na nic. – Co tata może zrobić? Czy jest jakieś wyjście z tej patowej sytuacji – dopytuje nasz czytelnik.

Warto sprawdzić: Odziedziczyłeś numer? Może być problem w bankowości mobilnej

Jak tłumaczy Piotr Wardziak, z Centrum Prasowego PKO BP jest wyjście.

Klient może wysłać prośbę o zmianę danych korespondencyjnych na adres oddziału. Powinien w niej podać: PESEL, imię i nazwisko, nowy adres. Jego podpis musi być zgodny z tym w karcie wzoru podpisu złożonego w banku – podkreśla Piotr Wardziak.

A jak w innych bankach rozwiązano problem zmiany adresu?

Jak informuje Paweł Jurek, rzecznik Pekao SA, ze względów bezpieczeństwa klienci, którzy potrzebują zmienić dane do korespondencji, a nie posiadają aktywnego dostępu do bankowości elektronicznej (Pekao24; aplikacji PeoPay) lub z niej nie korzystają, zmiany mogą dokonać poprzez złożenie dyspozycji osobiście w placówce banku – lub w drodze korespondencyjnej po uprzednim kontakcie z oddziałem banku, do którego ma trafić dyspozycja.

– W przypadku korespondencyjnego zlecenia zmiany danych, dyspozycja powinna zostać potwierdzona notarialnie. Taka forma zapewnia bezpieczeństwo i nie naraża klienta na niepożądane sytuacje – tłumaczy Paweł Jurek.

Rzecznik przyznaje też, że praktyka życiowa pokazuje jednak, że w indywidualnych przypadkach bank może podjąć decyzję o zastosowaniu rozwiązań, dostosowanych do sytuacji konkretnego klienta.

Jak mówi Ewa Deperas-Jarczewska, starszy specjalista w biurze komunikacji korporacyjnej w Credit Agricole, można tu zmienić dane do korespondencji bez konieczności odwiedzenia placówki bankowej.

– Klient, który nie korzysta z dostępów zdalnych może to zrobić poprzez infolinię CA24, gdzie może również zmienić np. nr telefonu lub adres e-mail do kontaktu) lub poprzez stronę internetową banku, ale wówczas konieczne będzie wysłanie skanu dowodu osobistego – tłumaczy Ewa Deperas-Jarczewska.

Warto sprawdzić: Remedium na problemy posiadaczy kilku kont bankowych

Joanna Majer-Skorupa zastępca rzecznika prasowego w ING Banku Śląskim, mówi, że klienci, którzy nie korzystają z bankowości elektronicznej dokonują zmiany swoich danych kontaktowych zazwyczaj podczas wizyty w oddziale banku.

W Santander Bank Polska zmiana adresu do korespondencji jest możliwa na infolinii banku.

– Klient dzwoni pod nasz numer 19999, a zmiana adresu zamieszkania możliwa jest po kontakcie z doradcą online w kanale wideo – tłumaczy Ewa Krawczyk, z biura prasowego banku.

Ojciec naszego czytelnika w 2011 roku zakładał konto w PKO BP. Nie myślał wtedy o bankowości internetowej ani mobilnej, bo nie było takiej potrzeby.

Jednak w międzyczasie u jego taty sporo się zmieniło. Przeprowadził się, a poza tym ciężko zachorował. Ma ograniczoną mobilność i porusza się na wózku.

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Oszczędności
Choć ceny wciąż rosną, inflacji boimy się coraz mniej
Oszczędności
Od 2016 roku lokaty przynosiły realne straty, ale to może się zmienić
Oszczędności
Polacy starają się oszczędzać, ale oni tego nie robią
Oszczędności
Coraz więcej młodych Polaków oszczędza. W co lokują pieniądze?
Oszczędności
Jak oszczędzają Niemcy. Gdzie trzymają pieniądze