Jak zmienić adres korespondencyjny bez wizyty w banku

Większość banków pozwala na zmianę danych bez wizyty w oddziale
Większość banków pozwala na zmianę danych bez wizyty w oddziale
Adobe Stock

Do zmiany adresu w banku nie zawsze jest potrzebna wizyta w oddziale. Można to zrobić w kanałach zdalnych, a nawet, jak się okazuje, tradycyjnym listem.

Ojciec naszego czytelnika w 2011 roku zakładał konto w PKO BP. Nie myślał wtedy o bankowości internetowej ani mobilnej, bo nie było takiej potrzeby.

Jednak w międzyczasie u jego taty sporo się zmieniło. Przeprowadził się, a poza tym ciężko zachorował. Ma ograniczoną mobilność i porusza się na wózku.

Tata od wielu miesięcy nie dostaje wyciągów z banku, bo gdy kontaktuje się z infolinią, to pracownicy odsyłają go do oddziału, by tam zmienił swoje dane, ale tacie ciężko się poruszać – narzeka pan Mariusz.

I dodaje, że bankowe procedury nie pozwalają na nic. – Co tata może zrobić? Czy jest jakieś wyjście z tej patowej sytuacji – dopytuje nasz czytelnik.

Warto sprawdzić: Odziedziczyłeś numer? Może być problem w bankowości mobilnej

Jak tłumaczy Piotr Wardziak, z Centrum Prasowego PKO BP jest wyjście.

Klient może wysłać prośbę o zmianę danych korespondencyjnych na adres oddziału. Powinien w niej podać: PESEL, imię i nazwisko, nowy adres. Jego podpis musi być zgodny z tym w karcie wzoru podpisu złożonego w banku – podkreśla Piotr Wardziak.

A jak w innych bankach rozwiązano problem zmiany adresu?

Jak informuje Paweł Jurek, rzecznik Pekao SA, ze względów bezpieczeństwa klienci, którzy potrzebują zmienić dane do korespondencji, a nie posiadają aktywnego dostępu do bankowości elektronicznej (Pekao24; aplikacji PeoPay) lub z niej nie korzystają, zmiany mogą dokonać poprzez złożenie dyspozycji osobiście w placówce banku – lub w drodze korespondencyjnej po uprzednim kontakcie z oddziałem banku, do którego ma trafić dyspozycja.

– W przypadku korespondencyjnego zlecenia zmiany danych, dyspozycja powinna zostać potwierdzona notarialnie. Taka forma zapewnia bezpieczeństwo i nie naraża klienta na niepożądane sytuacje – tłumaczy Paweł Jurek.

Rzecznik przyznaje też, że praktyka życiowa pokazuje jednak, że w indywidualnych przypadkach bank może podjąć decyzję o zastosowaniu rozwiązań, dostosowanych do sytuacji konkretnego klienta.

Jak mówi Ewa Deperas-Jarczewska, starszy specjalista w biurze komunikacji korporacyjnej w Credit Agricole, można tu zmienić dane do korespondencji bez konieczności odwiedzenia placówki bankowej.

– Klient, który nie korzysta z dostępów zdalnych może to zrobić poprzez infolinię CA24, gdzie może również zmienić np. nr telefonu lub adres e-mail do kontaktu) lub poprzez stronę internetową banku, ale wówczas konieczne będzie wysłanie skanu dowodu osobistego – tłumaczy Ewa Deperas-Jarczewska.

Warto sprawdzić: Remedium na problemy posiadaczy kilku kont bankowych

Joanna Majer-Skorupa zastępca rzecznika prasowego w ING Banku Śląskim, mówi, że klienci, którzy nie korzystają z bankowości elektronicznej dokonują zmiany swoich danych kontaktowych zazwyczaj podczas wizyty w oddziale banku.

W Santander Bank Polska zmiana adresu do korespondencji jest możliwa na infolinii banku.

– Klient dzwoni pod nasz numer 19999, a zmiana adresu zamieszkania możliwa jest po kontakcie z doradcą online w kanale wideo – tłumaczy Ewa Krawczyk, z biura prasowego banku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tak banki pomagają niepełnosprawnym w obsłudze konta

Osoby niedowidzące czy niedosłyszące nie są pozbawione zdalnego kontaktu z bankami, które powoli wciąż ...

Nie jesteśmy bezradni gdy mnożą się namowy. Zobacz, gdzie można poskarżyć się na natrętnych przedstawicieli banków, którzy mimo sprzeciwu próbują zachwalać kolejne nowości.

Jak pozbyć się niechcianych ofert telefonicznych

Do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a także do sądu, można poskarżyć się na tych ...

Nowy kantor walutowy od Citi

Citi Handlowy uruchamia internetowy kantor walutowy Citi Kantor. Citi Handlowy udostępnił swoim klientom internetowy ...