Wiadomość o braku opłaty za rachunek czy ratę teoretycznie banki wysyłają w ciągu dnia. Ale każdy z nich ma inaczej ustawione godziny ich przesyłania.
Bywa, że SMS klient odbiera nocą. – Czasem mogą to być przejściowe utrudnienia techniczne, np. po stronie bramki wysyłającej wiadomości czy operatora sieci telekomunikacyjnej – tłumaczy Idalia Laskowicz, dyrektor pionu windykacji i zarządzania wierzytelnościami w Credit Agricole.
Klient jednego z banków o 3 nad ranem otrzymał wiadomość z banku, że zalega z opłatą za konto. Należność wynosiła 17 zł. – Czy jest jakaś opcja, żeby bank nie wysyłał SMS-ów o tak wczesnej porze? A może to celowa polityka banku nękania ludzi? – pyta zirytowany.
I dodaje: – Czy nie można ustawić tych powiadomień SMS, żeby przychodziły np. o 16? Czy to naprawdę musi mi być 3 rano? – irytuje się czytelnik.
Warto sprawdzić: Zadają dziwne pytania, gdy przelewamy pieniądze do USA
Jak mówi Idalia Laskowicz z Credit Agricole, wiadomości SMS czy push w aplikacji CA24 Mobile, w których bank informuje klientów o niezapłaconej racie kredytu, wysyłane są między godziną 10 a 18.