– Takie też rozwiązanie bezpośredni kontakt ze sprzedawcą wskazujemy klientom w pierwszej kolejności. Również z uwagi na obowiązujące nas w takich przypadkach regulacje organizacji płatniczych (Visa, Mastercard) ważne jest, aby klient podjął próbę wyjaśnienia sytuacji ze sprzedawcą-wyjaśnia Magdalena Klejment, z biura prasowego ING Banku Śląskiego.
Każdorazowo powinniśmy weryfikować wyświetloną na terminalu kwotę – jeszcze przed jej zatwierdzeniem kodem PIN lub przyłożeniem karty
Musi być dobra wola
Pani Anna a kilka dni temu kupowała w prywatnym kiosku kilka magazynów. Płaciła za nie kartę. – Gdy zbliżyłam ją do terminala okazało się, że rachunek został zawyżony o 200 zł. Zwróciłam uwagę sprzedawcy. Zmienił kwotę – opowiada kobieta.
I pyta, a co by się stało, gdyby zapłaciła, a pomyłkę sklepu odkryła później w domu, czy nie daj Boże dopiero na wyciągu z rachunku? – Gdzie i jak reklamować takie transakcje?– dopytuje czytelniczka.
Warto sprawdzić: Płatność zbliżeniowa. Zmiana limitu nie wszędzie możliwa