– Nie stosujemy ograniczeń w adresie do wysyłki karty, klient może podać adres zagraniczny. Karty wysyłane są jako przesyłka pocztowa bez dodatkowych opłat. Na życzenie klienta istnieje możliwość wysłania karty przesyłką kurierską, jest to wówczas usługa płatna zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji – przyznaje Mirella Gmur-Dzieduszycka, z biura prasowego ING Banku Śląskiego.
Warto sprawdzić: Karty wirtualne. Ile kosztuje alternatywa plastiku
Pani Elwira od kilku miesięcy mieszka w Belgii. Zostawiła sobie rachunek w Pekao SA. Ostatnio jej karta płatnicza do rachunku straciła ważność. Bank wysłał jej nowy plastik, ale na adres w Polsce. Nikt przesyłki nie odebrał, więc wróciła ona z powrotem do oddziału.
– Interweniowałam w tej sprawie w banku, liczę że dostanę kartę pod adres miejsca zamieszkania. Trochę jestem rozczarowana bankiem, bo z PeoPay nie wszystko mogę zrobić, tym bardziej zapłacić za zakupy w sklepie za granicą – mówi pani Elwira.
Paweł Jurek, rzecznik Pekao SA zapewnia, że w przypadku wznowienia karty bank wysyła karty na adresy zagraniczne, bez dodatkowych opłat, przesyłką standardową przewidzianą dla danego typu produktu. – Nie ma potrzeby odbioru karty w oddziale – zastrzega.