Pani Katarzyna, teraz klientka PKO BP, a wcześniej Nordea Banku, dostała w wyciągu z konta informację, że od maja wyciągi będą tworzone w dniu miesiąca odpowiadającym dziennej dacie otwarcia rachunku. Jeśli więc konto zostało założone np. 10 czerwca, to wyciągi będą powstały 10. dnia każdego miesiąca. Jeżeli taki dzień w danym miesiącu nie istnieje (np. 31), wyciąg zostanie przygotowany w ostatnim dniu miesiąca.
Jak mówi Roman Grzyb z PKO BP, takie zasady obowiązują w tym banku od dawna. Teraz tym samym systemem zostali objęci byli klienci Nordei.
– Informacje o miesięcznym zestawieniu transakcji na rachunku klienci mogą otrzymywać za pośrednictwem serwisu iPKO, do czego ich zachęcamy, mailem lub tradycyjną pocztą. Bez względu na wybraną formę, usługa jest bezpłatna – podkreśla przedstawiciel PKO BP. Jak dodaje, klienci mogą w dowolnym momencie sprawdzić stan i transakcje na swoim koncie za pośrednictwem iPKO, infolinii lub podczas wizyty w oddziale.
Podobne zasady obowiązują w innych bankach. Jest tak choćby w Credit Agricole, ING Banku Śląskim czy BZ WBK.
– Klient może wybrać inny termin. Wówczas data zostanie zmieniona – tłumaczy Ewa Krawczyk z BZ WBK.