Wystarczy mieć twarz, żeby zalogować się do konta

Banki coraz chętniej sięgają po rozwiązania biometryczne.

Publikacja: 09.01.2019 17:19

Wystarczy mieć twarz, żeby zalogować się do konta

Foto: Adobe Stock

Już nie tylko logowania odciskiem palca, czy autoryzacja klienta głosem, ale też np. założenie konta dzięki selfie i zdjęcia z dowodu osobistego, czy weryfikacja na podstawie jej niepowtarzalnych cech fizycznych lub behawioralnych – po takie rozwiązania sięgają banki. I zdradzają, że częściej będą sięgać do biometrii. Sprawdzamy czym jest bankowość biometryczna i czy sprawdza się biometria w bankowości.

– Technologia biometryczna umożliwia identyfikowanie klienta po  cechach fizycznych, które są dla każdego z nas unikalne. Dzięki badaniu np. układu naczyń krwionośnych dłoni, analizie głosu, czy kształtu twarzy urządzenie może rozpoznać daną osobę i nadać jej dostęp do konta, produktów i usług. Obecnie udostępniamy możliwość logowania się do naszej aplikacji mobilnej za pomocą odcisku palca lub z wykorzystaniem skanu twarzy na wybranych urządzeniach – mówi Michał Tkaczuk, z biura prasowego PKO BP.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Oszczędności
W Europie Środkowej i Centralnej wciąż niższy popyt na złoto
Materiał Promocyjny
Jak zacząć oszczędzanie w złocie
Oszczędności
Choć ceny wciąż rosną, inflacji boimy się coraz mniej
Oszczędności
Od 2016 roku lokaty przynosiły realne straty, ale to może się zmienić
Oszczędności
Polacy starają się oszczędzać, ale oni tego nie robią