Reklama
Rozwiń

Wystarczy mieć twarz, żeby zalogować się do konta

Banki coraz chętniej sięgają po rozwiązania biometryczne.

Publikacja: 09.01.2019 17:19

Wystarczy mieć twarz, żeby zalogować się do konta

Foto: Adobe Stock

Już nie tylko logowania odciskiem palca, czy autoryzacja klienta głosem, ale też np. założenie konta dzięki selfie i zdjęcia z dowodu osobistego, czy weryfikacja na podstawie jej niepowtarzalnych cech fizycznych lub behawioralnych – po takie rozwiązania sięgają banki. I zdradzają, że częściej będą sięgać do biometrii. Sprawdzamy czym jest bankowość biometryczna i czy sprawdza się biometria w bankowości.

– Technologia biometryczna umożliwia identyfikowanie klienta po  cechach fizycznych, które są dla każdego z nas unikalne. Dzięki badaniu np. układu naczyń krwionośnych dłoni, analizie głosu, czy kształtu twarzy urządzenie może rozpoznać daną osobę i nadać jej dostęp do konta, produktów i usług. Obecnie udostępniamy możliwość logowania się do naszej aplikacji mobilnej za pomocą odcisku palca lub z wykorzystaniem skanu twarzy na wybranych urządzeniach – mówi Michał Tkaczuk, z biura prasowego PKO BP.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Oszczędności
Ostra walka o nasze e-portfele
Oszczędności
Tyle Polacy oddali fiskusowi z tytułu podatku Belki
Oszczędności
W Europie Środkowej i Centralnej wciąż niższy popyt na złoto
Oszczędności
Choć ceny wciąż rosną, inflacji boimy się coraz mniej
Oszczędności
Od 2016 roku lokaty przynosiły realne straty, ale to może się zmienić