Zwrócą prowizję, gdy bankomat zepsuty

W niektórych przypadkach banki mogą zwrócić nam pobraną opłatę za wypłaty gotówki w obcych urządzeniach.

Publikacja: 16.02.2020 14:56

Zwrócą prowizję, gdy bankomat zepsuty

Foto: Adobe Stock

Tak jest, gdy jego własne bankomaty są uszkodzone. Ale trzeba złożyć reklamację w tej sprawie.

– Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów, dbając o ich wygodę. Jeśli zatem klient w sytuacji niedostępności naszego bankomatu wypłaci środki z obcego, to oczywiście po zgłoszeniu nam tego faktu zazwyczaj uznajemy reklamację i zwracamy prowizję – zapewnia Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska.

Warto sprawdzić: „Idiotyczne” limity techniczne bankomatów i wpłatomatów

Pan Michał ze Śląska jest klientem ING Banku Śląskiego. Ostatnio potrzebował wypłacić gotówkę.

Objechałem sześć bankomatów w swojej okolicy i nigdzie nie mogłem pobrać pieniędzy, bo urządzenia były zwyczajnie uszkodzone – opowiada.

Zauważa, że bank reklamuje się hasłem „są rzeczy ważne, ważniejsze i takie, na których nie warto oszczędzać”, a sam oszczędza… na naprawie bankomatów.

Czy w takiej sytuacji mogę pobrać gotówkę w obcym urządzeniu, a bank nie naliczy mi za to prowizji? – pyta pan Michał.

Wygląda na to, że tak może być.

– Każde zgłoszenie klienta dotyczące pobrania opłaty z tytułu nieczynnego urządzenia rozpatrywane jest w momencie zgłoszenia decyzją pozytywną – zapewnia Magdalena Ostrowska, z biura prasowego ING Banku Śląskiego.

Warto sprawdzić: Gdy dostaniesz podartą stówkę z bankomatu

A jak do tego podchodzą inne banki?

– W przypadku awarii naszego bankomatu klient oczywiście może złożyć reklamację i ubiegać się o zwrot prowizji za wypłatę z innego bankomatu. Reklamacje są rozpatrywane indywidualnie – poinformowało nas Biuro Komunikacji Korporacyjnej Pekao SA.

Piotr Wardziak z biura prasowego PKO BP przyznaje, że takie sytuacje zdarzają się stosunkowo rzadko.

– Każda tego typu sprawa rozpatrywana jest indywidualnie. Klient może otrzymać wówczas zwrot poniesionych opłat – podkreśla Piotr Wardziak.

Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska przyznaje, że zdarza się, że bankomat nie działa, wówczas bank zawsze stara się naprawić problem jak najszybciej.

– Jeśli bankomat jest niedostępny, klient może wypłacić lub wpłacić pieniądze w oddziale, bez prowizji – radzi przedstawicielka Santandera.

Podkreśla, że bank wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, dbając o ich wygodę, więc jeśli klient w sytuacji niedostępności bankomatu wypłaci środki z obcego, to oczywiście po zgłoszeniu tego faktu zazwyczaj bank uznaje reklamację i zwraca prowizję.

Warto sprawdzić: Pieniędzy z wpłatomatu nie ma na koncie. Co robić?

Dariusz Błaszczyk, lider w Biurze Rzecznika Klienta Credit Agricole, mówi, że każdą sprawę bank rozpatruje indywidualnie. – Uwzględniamy także okoliczności przedstawione przez klientów, w tym np. niedziałający bankomat.

– Klient może od razu złożyć reklamację w placówce, którą doradca może na miejscu rozpatrzyć i podjąć decyzję o zwrocie opłaty. Taka reklamacja może też zostać przekazana do rozpatrzenia w centrali banku – tłumaczy Dariusz Błaszczak.

Przypomina, że w przypadku niedziałającego bankomatu można także wypłacić pieniądze w placówce banku, ale jeśli pakiet konta nie pozwala na bezprowizyjną wypłatę, to doradca może podjąć decyzję o zwrocie tej opłaty. Credit Agricole nie ma swoich bankomatów.

Oszczędności
Ostra walka o nasze e-portfele
Oszczędności
Tyle Polacy oddali fiskusowi z tytułu podatku Belki
Oszczędności
W Europie Środkowej i Centralnej wciąż niższy popyt na złoto
Materiał Promocyjny
Jak zacząć oszczędzanie w złocie
Oszczędności
Choć ceny wciąż rosną, inflacji boimy się coraz mniej