BLIK skończył pięć lat i rośnie

Ze stworzonego wspólnie przez banki polskiego standardu płatności korzysta coraz więcej klientów.

Publikacja: 02.03.2020 15:26

BLIK skończył pięć lat i rośnie

Foto: Adobe Stock

Dwa banki, najpierw mBank, a następnego dnia ING Bank Śląski, uczciły urodziny polskiego standardu mobilnych płatności, wprowadzając nową usługę – prośbę o przelew, która pozwala wysyłać innym użytkownikom BLIK informacje o należnościach, co może ułatwić życie. Kolejne instytucje do wprowadzania nowej funkcjonalności już się szykują.

BLIK rozwija się z roku na rok coraz szybciej. Przybywa nie tylko zainteresowanych szybkimi płatnościami zbliżeniowymi i przelewami na telefon, ale również banków, które dołączają do systemu. Polski Standard Płatności podkreśla, że możliwość korzystania z BLIK-a w aplikacjach bankowości mobilnej ma już ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. W ubiegłym roku przez pierwszy trzy kwartały wykonano nim 146 mln transakcji. To nie tylko o 71 proc. więcej niż rok wcześniej, ale i więcej niż przez pierwsze cztery lata działania systemu.

Pozostało 86% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Materiał Promocyjny
Jak zacząć oszczędzanie w złocie
Oszczędności
Choć ceny wciąż rosną, inflacji boimy się coraz mniej
Oszczędności
Od 2016 roku lokaty przynosiły realne straty, ale to może się zmienić
Oszczędności
Polacy starają się oszczędzać, ale oni tego nie robią
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Oszczędności
Coraz więcej młodych Polaków oszczędza. W co lokują pieniądze?