Pandemia koronawirusa ma wpływ na sposoby płatności za codzienne zakupy. Wszyscy zachęcają do płatności bezgotówkowych. W ub. tygodniu apelował o to premier Mateusz Morawiecki. To samo robią sklepy. – W aktualnej sytuacji zachęcamy klientów do płatności bezgotówkowych poprzez transmisję komunikatów głosowych bezpośrednio w sklepach – poinformowała nas Aleksandra Robaszkiewicz z biura prasowego Lidla. Tak samo jest w innych sieciach. – Promujemy dokonywanie płatności bezgotówkowych – podaje Auchan Polska.
Warto sprawdzić: Czy nasza gotówka jest odpowiednio odkażana przez banki?
Zresztą podobne apele płyną też z banków. – Polecamy wygodne i bezpieczne płatności bezgotówkowe – informuje mBank.
Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska mówi, że dla wspólnego bezpieczeństwa bank rekomenduje klientom, aby korzystali z bankowości internetowej i mobilnej. Ponadto zachęca do płacenia kartami lub telefonem. Okazuje się, że te apele skutkują. – W ostatnich dniach zauważamy wzrost transakcji bezgotówkowych. Oprócz tego podejmujemy działania komunikacyjne skoncentrowane na profilaktyce: przypominamy wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz głównego inspektora sanitarnego (GIS) i promujemy zasady higieny, które wspierają zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników i klientów – mówi Aleksandra Robaszkiewicz z Lidla. Jak podaje Magdalena Lejman z biura prasowego PKO BP, jeśli chodzi o płatności bezgotówkowe, to w zeszłym tygodniu bank obserwował wzrost transakcji. – Jednak koło soboty liczba transakcji znacząco spadła – mówi Magdalena Lejman. Podkreśla, że bank cały czas namawia klientów na korzystanie z bankowości zdalnej, aplikacji mobilnej IKO oraz iPKO.
– Uruchomiliśmy kampanię zachęcającą klientów do pozostania w domu i korzystania z nowoczesnych i wygodnych kanałów elektronicznych i płatności bezgotówkowych. Tym bardziej że niemal wszystko klienci mogą zrobić przez internet: zlecać przelewy, zmieniać limity kart, aktywować IKO, załatwiać sprawy urzędowe dzięki usłudze eTożsamości i składać wiele innych dyspozycji, np. ustanawiać pełnomocnictwa – wylicza przedstawicielka banku.