– Nowy klient, posiadający taki „zdublowany” numer, może korzystać z IKO w trybie pasywnym czyli aplikacja IKO wyświetla informacje o kontach i innych produktach banku, ale właściciel rachunku nie można wykonywać żadnych operacji. Klient może aktywować aplikację na innym numerze telefonu – radzi Piotr Wardziak, z PKO BP.
Pan Tomasz jest od niedawna klientem PKO BP. Ostatnio na służbowej komórce chciał aktywować bankowość mobilną. – Tylko ja używam tego numeru telefonu, więc nikt inny nie miałby dostępu do mojego konta – opowiada.
Warto sprawdzić: Tablet jako przenośny bank. To nie do końca działa
Próbował aktywować aplikację banku, ale każda próba przesłania SMS celem weryfikacji numeru telefonu, kończył się komunikatem, iż „numer telefonu należy do innego użytkownika”.
– Pewnie poprzedni użytkownik telefonu miał konto w tym banku. Ale teraz z tego numeru korzystam ja. Próbowałem rozwiązać sprawę na infolinii, ale nawet kilkukrotny kontakt nic nie dał, bo pracownicy banku nie byli w stanie mi niczego doradzić. Nikt nie znalazł dla mnie żadnego rozwiązania. Co mogę zrobić w takiej sytuacji? – pyta zdenerwowany czytelnik.