– Klienci otrzymujący telefony, rzekomo z banku, w celu instalacji aplikacji typu quick support powinni zgłosić ten fakt na policję i poinformować nas o takiej sytuacji -radzi biuro prasowe BNP Paribas.
Warto sprawdzić: Najlepsze sposoby hakerów na okradanie nas
Pani Magda od 10 lat pracuje w jednym z dużych banków. Pod koniec października zadzwoniła jej komórka.
– Numer był mi bardzo dobrze znany. Infolinia banku. Pracownik przedstawia się i mówi że dzwoni z działu bezpieczeństwa, bo ktoś próbował zrobić przelew z mojego konta. Bank zatrzymał ten przelew i jest wszystko ok – opowiada kobieta.
Dodaje, że osoba z infolinii nalegała, żeby weszła do sklepu z aplikacjami i zainstalowała aplikacje quick suport, która umożliwić komputerom wyposażonym w systemy Windows, Mac i Linux możliwość łączenia się z urządzeniami wykorzystującymi systemy Android lub iOS co ma zapewnić wsparcie urządzeniom.