Pan Marek jest klientem banku PKO BP. Ostatnio po otrzymaniu przelewu na konto powiadomienie Push o tym zdarzeniu dotarło do niego dopiero po kilkunastu godzinach. „Dlaczego powiadomienia przychodzą czasem z tak dużym opóźnieniem”, zapytał w banku.
Piotr Wardziak z biura prasowego PKO BP mówi, że zależnie od dyspozycji klienta powiadomienia Push i SMS-y wysyłane są natychmiast, gdy dochodzi do zdarzenia, lub tylko w godzinach od 8 do 22. Jeśli klient powiadomienie otrzymuje z opóźnieniem, proponujemy złożenie reklamacji i indywidualne sprawdzenie każdego takiego przypadku – mówi Piotr Wardziak.
Warto sprawdzić: Oszukańcze SMS-y. Uważajmy w co klikamy, mogą oczyścić konto
Jego zdaniem często problemy wynikają z ustawień operatora telekomunikacyjnego lub indywidualnych ustawień klienta na jego telefonie. – Do problemów dochodzi np., gdy wyłączone są powiadomienia w ustawieniach systemowych telefonu lub w indywidualnych ustawieniach IKO albo gdy klient ma utrudniony dostęp do internetu – wylicza bankowiec.
Kinga Wojciechowska-Rulka z mBanku przypomina, że w systemie banku są powiadomienia i SMS-y priorytetowe – np. autoryzacyjne – i w okresie wzmożonego ruchu niektóre powiadomienia o transakcjach mogą przyjść z opóźnieniem.