Reklama

Problem z potwierdzeniem przelewu. Z czego może wynikać?

Potwierdzenie przelewu nie zawsze jest dostępne z poziomu aplikacji mobilnej, czasem trzeba wejść w historię rachunku i tam je dopiero wygenerować.

Publikacja: 25.06.2021 17:17

Problem z potwierdzeniem przelewu. Z czego może wynikać?

Foto: Adobe Stock

Pani Agnieszka, klientka Pekao SA po wykonaniu przelewu potrzebowała jego potwierdzenia. – Okazało się, że nie mogę go pobrać w aplikacji mobilnej, bo nie było takiej opcji przy danym przelewie – opowiada. Skontaktowała się z bankiem i usłyszała, by spróbowała pobrać potwierdzenie przelewu, nie w aplikacji, a w serwisie Pekao24.

Warto sprawdzić: Przelew zablokowany? Sprawdzają czy nie pierzesz pieniędzy

Jak poinformowało nas biuro prasowe tego banku, taka sytuacja może wystąpić tylko przy wejściu w szczegóły transakcji z poziomu trzech ostatnich operacji na pulpicie. – Widok ten jest uproszczony i nie zawiera przycisku pobrania potwierdzenia. Potwierdzenie można wygenerować z poziomu historii rachunku, przechodząc do szczegółów danej operacji – tłumaczy nam zespół prasowy Pekao SA.

Najpierw przelew, potem potwierdzenie

Czy w innych bankach też zdarzają się podobne problemy?

Mirella Gmur – Dzieduszycka, z biura prasowego ING Banku Śląskiego wyjaśnia, że potwierdzenie transakcji w formacie PDF jest dostępne w Moim ING dla transakcji zaksięgowanych na rachunku klienta.

Reklama
Reklama

– Możliwość pobrania potwierdzenia transakcji nie jest więc dostępna np. dla blokad pod transakcje kartowe lub inne operacje, aż do czasu ich zaksięgowania. Jeżeli klient nie może pobrać potwierdzenia transakcji w Moim ING dla zaksięgowanej transakcji – zachęcamy do kontaktu z bankiem w celu wyjaśnienia – dodaje przedstawicielka ING Banku Śląskiego.

A Ewa Krawyczk, z Santander Bank Polska, zapewnia, że u nich w banku nie zdarzają się takie przypadki. – Możliwość pobrania potwierdzenia przelewu jest dostępna dla wszystkich użytkowników aplikacji przy każdym przelewie – dodaje.

– Co do zasady nie można pobrać potwierdzenia przelewu zwykłego dopóki nie zostanie on zrealizowany, czyli nie zostanie wysłany z banku sesją wychodzącą – mówi Kinga Wojciechowska-Rulka, z biura prasowego mBanku.

Warto sprawdzić: Blik nie dotarł? Co może być przyczyną kłopotów

Kinga Wojciechowska- Rulka przyznaje, że co do zasady nie można pobrać potwierdzenia przelewu zwykłego dopóki nie zostanie on zrealizowany, czyli nie zostanie wysłany z banku sesją wychodzącą. – Dotyczy to także bankowości mobilnej. Warto w tym miejscy wspomnieć, że zlecony przelew można przed sesją odwołać – i to jest główny powód, dla którego nie można pobrać potwierdzenia do momentu wysłania przelewu – wyjaśnia Kinga Wojciechowska –Rulka.

Opcja powinna być dostępna

Agnieszka Kubajek, z banku Millennium mówi, że potwierdzenie przelewu można pobrać po wejściu w szczegóły transakcji.

Reklama
Reklama

– Opcja ta jest dostępna niezależnie od ustawień (tzn. nie można jej wyłączyć). Jeśli klient ma problem z pobraniem potwierdzenia, zachęcamy do kontaktu z nami, abyśmy mogli sprawdzić, z czego wynika niedostępność – mówi Agnieszka Kubajek.

Michał Czurabski, dyrektor ds. Rozwoju Bankowości Mobilnej w Credit Agricole mówi, że trudno jednoznacznie wyjaśnić przyczyny takiej sytuacji.

– Jeśli taka by się zdarzyła, na pewno staralibyśmy się to wyjaśnić i pomóc klientowi. A do czasu rozwiązania problemu, zaproponowalibyśmy klientowi inne rozwiązania – np. pobranie potwierdzenia w eBanku czy bezpośrednio u doradcy – radzi dyr. Czurabski.

Warto sprawdzić: „Nie mogę płacić kartą on-line”. Nowe przepisy i problemy

Jak mówi Piotr Wardziak, z biura prasowego PKO BP w aplikacji IKO potwierdzenie przelewu z rachunku możliwe jest po wejściu w „historię konta”, a następnie należy wejść w daną transakcję – wyświetlają się „Szczegóły operacji”  i kliknąć „generuj potwierdzenie operacji” (po kliknięciu trzy kropki po prawej górnej stronie ekranu).

– W przypadku aplikacji IKO nie mieliśmy od klientów skarg czy sygnałów, że występuje jakiś problem z pobraniem potwierdzenia przelewu. Każdy taki ewentualny przypadek musi być rozpatrzony indywidualnie – problem może wynikać np. z osobistych ustawień telefonu czy posługiwania się niezaktualizowaną wersją aplikacji – uważa Piotr Wardziak.

Oszczędności
Polacy wśród najmniej zadłużonych nacji w UE. Czy to się zmieni?
Oszczędności
PKO BP ma dla Polaków nową ofertę. Chodzi o listy zastawne
Oszczędności
Inwestycje Polaków bez podatku Belki. Ale tylko do 100 tys. zł
Oszczędności
Oszczędzanie bez podatku Belki? MF przedstawiło rewolucyjne rozwiązania
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Oszczędności
Ostra walka o nasze e-portfele
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama