Warto sprawdzić: Revolut daje dostęp już do ponad 50 kryptowalut
To, że automat nie zawsze ma rację Revolut tłumaczy tym, iż algorytmy uczą się maszynowo, „widzą” dużo, reagują błyskawicznie, natomiast do faktycznej weryfikacji zagrożenia potrzebna jest ocena człowieka. Specjalista nie dochodzi do wniosku natychmiast – potrzebuje więcej czasu niż maszyna, może poprosić klienta o dodatkowe informacje – na czacie w aplikacji, ale po przeprowadzeniu procedury sprawdzającej decyduje.
– Zadaniem supportu jest przeprowadzenie procedury możliwie jak najszybciej i podjęcie właściwej decyzji, przykładowo – odblokowanie konta, ostrzeżenie klienta przed ryzykiem, wymówienie umowy, przekazanie sprawy organom państwowym – każdy przypadek jest inny, natomiast support kieruje się ustalonymi procedurami w odniesieniu do umowy o świadczeniu usług i lokalnych oraz międzynarodowych przepisów prawa – tłumaczy Stefan Bogucki.
Jakich zachowań unikać, by nie podzielić losu pana Kamila i innych klientów aplikacji?
Punkt 11 umowy o świadczeniu usług podpowiada, co może stanowić naruszenie umowy i w konsekwencji aktywować procedurę sprawdzającą. To między innymi – wykorzystanie konta w sposób naruszający prawo, próba przejęcia kontroli lub posługiwanie się kontem lub kartą zarejestrowaną na inną osobę, oddanie kontroli nad kontem lub kartą innej osobie, wykorzystanie konta lub karty w celu „zhakowania” usług lub promocji innych usługodawców, na przykład bezpłatnych subskrypcji, limitowanych serii produktów lub okresów próbnych za pomocą jednorazowej karty wirtualnej ze zmiennym numerem, do „sztucznego” nabijania punktów typu „miles & more” i wydłużania bezodsetkowych okresów na kartach kredytowych z pomocą karuzeli wpłat i wypłat w celu wygenerowania „sztucznego” obrotu, lub do prowadzenie działalności biznesowej przy pomocy konta indywidualnego, podczas gdy służy do tego konto dla firm.
– Support może ostrzec i poprosić klienta by nie łamał umowy, lub w ramach procedury sprawdzającej poprosić o potwierdzenie tożsamości lub dodatkowe informacje. Gdy klient, przykładowo, odmawia przedstawienia dokumentu potwierdzającego tożsamość, powstaje impas i procedura wydłuża się – wsakzuje Stefan Bogucki.
– Zdarza się, że support nie potrzebuje już dodatkowych informacji od klienta, musi jedynie dokończyć formalną procedurę i prosi wtedy o cierpliwość – dodaje.