Płatności mobilne – za pomocą telefonu bądź innych urządzeń mobilnych (np. tabletu, zegarka itp.) – są już nieodłącznym elementem bankowej oferty. Jak wynika z raportu „Płatności cyfrowe 2020″, aż 34 proc. Polaków posiada dostęp do różnych metod opłacania zakupów: BLIK-em, zbliżeniowo telefonem, zegarkiem.
Warto sprawdzić: Konto dla dziecka poniżej 13 lat. Co oferują banki
Ale nie wszystkie płatności mobilne są dostępne dla klientów w wieku kilkunastu lat. – Dzień przed wyjazdem córki na obóz dowiedziałyśmy się, że osobom nieletnim została zabrana możliwość płacenia telefonem. Gratuluję pomysłu. Już szukamy banku, do którego się przenieść – skarży się pani Małgorzata, klientka Pekao SA, której córka ma 15 lat.
– Google Pay oraz Apple Pay są dostępne dla osób powyżej 16. roku życia. Banki nie mają wpływu na ograniczenia wiekowe, które narzucają platformy płatnicze – tłumaczy Paweł Jurek, rzecznik Pekao SA.
Podpowiada, że osoby, które nie ukończyły 16 lat, mogą skorzystać innych płatności: BLIK-em w sklepach stacjonarnych oraz internetowych, w aplikacji PeoPay – płatności w internecie oraz kartą zbliżeniową w sklepach.