Na PIN do karty czasem trzeba się naczekać

Fot. Adobe Stock

Nie we wszystkich bankach do nowo otrzymanych kart klienci sami mogą wygenerować numer PIN. Czasami muszą czekać aż to bank przyśle go pocztą, a to potrafi długo trwać.

Pani Milena konto w Credit Agricole założyła w połowie lipca. Kilka dni później na adres zamieszkania otrzymała kartę do rachunku.

– Przy niej była informacja że PIN otrzymam w następnej przesyłce. Czekałam miesiąc, a list z numerem nie dotarł, dlatego poszłam do oddziału, bo liczyłam, że tam wygenerują mi od ręki nowy PIN. Tam jednak przyjęli zgłoszenie o resecie numeru i kazali czekać na nowy, który miał dojść ….pocztą – opowiada pani Milena.

Czytaj także: Bez PINu ciągle 50 zł. Kiedy wzrośnie limit płatności?

Ewa Deperas-Jarczewska z biura prasowego Credit Agricole tłumaczy, że klient, który nie otrzymał PIN-u do nowej karty, powinien taką sytuację zgłosić w banku i zawnioskować o nowy PIN – poprzez serwis telefoniczny CA24 lub w oddziale. – Takie sytuacje zdarzają się bardzo rzadko. Ich przyczyną może być np. niedostarczenia przesyłki przez pocztę, a czasami brak wysyłki PIN-u może być spowodowane błędem ludzkim – tłumaczy Ewa Deperas-Jarczewska.

Przypomina, że PIN jest wysyłany pod adres wskazany przez klienta w momencie podpisywania umowy lub nowy adres, który klient potem podał w banku. – Może się zatem zdarzyć tak, że klient, który np. przeprowadził się, nie zaktualizował nowego adresu w banku. Wtedy też nie dostanie PIN-u pod nowy adres – zauważa
Ewa Deperas-Jarczewska. Podkreśla, że klienci mogą złożyć reklamację w banku Credit Agricole poprzez stronę internetową, serwis telefoniczny i internetowy CA24, w placówce banku lub listownie. – A otrzymanie nowego PIN-możliwe jest tylko listownie – podkreśla Ewa Deperas-Jarczewska.

Podobne problemy rzadko spotykają klientów innych banków, bo w wielu z nich, te numery posiadacze rachunków mogą wygenerować sobie sami. Tak jest choćby w PKO BP, ING Banku Śląskim czy mBanku. – U nas numer PIN nie jest wysyłany pocztą. Nasi klienci sami go sobie generują – mówi Roman Grzyb, z biura prasowego PKO BP. I dodaje, że można to zrobić na kilka sposobów:   w serwisie iPKO w zakładce „Karty” ->”Nadaj PIN”, a operację trzeba potwierdzić używanym narzędziem autoryzacji. Można numer wygenerować w  w aplikacji IKO – „Mój Bank” -> „Karty” -> „Twoja karta”. Wtedy po nadaniu PIN-u do karty, należy potwierdzić operację wpisując PIN do aplikacji IKO. Można też skorzystać z serwisu telefonicznego czy zrobić to w dowolnym oddziale.

Z kolei w BZ WBK klienci otrzymują kartę pocztą na adres zamieszkania, a numer PIN mogą sobie już wcześniej samodzielnie wygenerować w usługach bankowości elektronicznej. – Osoby, które nie posiadają aktywnych usług BZWBK24 internet oraz w przypadku kart wydanych do kont firmowych numer PIN wydawany jest przez doradców w banku w specjalnej kopercie jeszcze przed wysyłką karty – tłumaczy Ewa Krawczyk, z biura prasowego BZ WBK.

Dodaje, że w przypadku, gdy klient zapomni PIN-u, nowy otrzyma w oddziale. Może też poprosić na infolinii  lub przez doradcę online o przesłanie pocztą koperty z nowym PIN.

Pani Milena ma już swój numer PIN. Dostała po reklamacji pod koniec sierpnia, niemal sześć tygodni od założenia konta.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przelewy krążą między rachunkami. Winny numer telefonu

Przypisany do dwóch różnych kont w jednym banku jeden numer telefonu może sprawić, że ...

Mobilne bankowanie tylko z polskim numerem?

Z zagranicznym numerem telefonu nie zawsze da się korzystać z mobilnej aplikacji polskich banków. ...

Najlepsze lokaty 3 miesięczne [czerwiec 2018]

Najwięcej lokat gwarantujących atrakcyjny zysk znaleźć można wśród depozytów krótkoterminowych – z trzymiesięcznym okresem ...