Nie we wszystkich bankach do nowo otrzymanych kart klienci sami mogą wygenerować numer PIN. Czasami muszą czekać aż to bank przyśle go pocztą, a to potrafi długo trwać.
Pani Milena konto w Credit Agricole założyła w połowie lipca. Kilka dni później na adres zamieszkania otrzymała kartę do rachunku.
– Przy niej była informacja że PIN otrzymam w następnej przesyłce. Czekałam miesiąc, a list z numerem nie dotarł, dlatego poszłam do oddziału, bo liczyłam, że tam wygenerują mi od ręki nowy PIN. Tam jednak przyjęli zgłoszenie o resecie numeru i kazali czekać na nowy, który miał dojść ….pocztą – opowiada pani Milena.
Czytaj także: Bez PINu ciągle 50 zł. Kiedy wzrośnie limit płatności?
Ewa Deperas-Jarczewska z biura prasowego Credit Agricole tłumaczy, że klient, który nie otrzymał PIN-u do nowej karty, powinien taką sytuację zgłosić w banku i zawnioskować o nowy PIN – poprzez serwis telefoniczny CA24 lub w oddziale. – Takie sytuacje zdarzają się bardzo rzadko. Ich przyczyną może być np. niedostarczenia przesyłki przez pocztę, a czasami brak wysyłki PIN-u może być spowodowane błędem ludzkim – tłumaczy Ewa Deperas-Jarczewska.
Przypomina, że PIN jest wysyłany pod adres wskazany przez klienta w momencie podpisywania umowy lub nowy adres, który klient potem podał w banku. – Może się zatem zdarzyć tak, że klient, który np. przeprowadził się, nie zaktualizował nowego adresu w banku. Wtedy też nie dostanie PIN-u pod nowy adres – zauważa
Ewa Deperas-Jarczewska. Podkreśla, że klienci mogą złożyć reklamację w banku Credit Agricole poprzez stronę internetową, serwis telefoniczny i internetowy CA24, w placówce banku lub listownie. – A otrzymanie nowego PIN-możliwe jest tylko listownie – podkreśla Ewa Deperas-Jarczewska.
Podobne problemy rzadko spotykają klientów innych banków, bo w wielu z nich, te numery posiadacze rachunków mogą wygenerować sobie sami. Tak jest choćby w PKO BP, ING Banku Śląskim czy mBanku. – U nas numer PIN nie jest wysyłany pocztą. Nasi klienci sami go sobie generują – mówi Roman Grzyb, z biura prasowego PKO BP. I dodaje, że można to zrobić na kilka sposobów: w serwisie iPKO w zakładce „Karty” ->”Nadaj PIN”, a operację trzeba potwierdzić używanym narzędziem autoryzacji. Można numer wygenerować w w aplikacji IKO – „Mój Bank” -> „Karty” -> „Twoja karta”. Wtedy po nadaniu PIN-u do karty, należy potwierdzić operację wpisując PIN do aplikacji IKO. Można też skorzystać z serwisu telefonicznego czy zrobić to w dowolnym oddziale.
Z kolei w BZ WBK klienci otrzymują kartę pocztą na adres zamieszkania, a numer PIN mogą sobie już wcześniej samodzielnie wygenerować w usługach bankowości elektronicznej. – Osoby, które nie posiadają aktywnych usług BZWBK24 internet oraz w przypadku kart wydanych do kont firmowych numer PIN wydawany jest przez doradców w banku w specjalnej kopercie jeszcze przed wysyłką karty – tłumaczy Ewa Krawczyk, z biura prasowego BZ WBK.
Dodaje, że w przypadku, gdy klient zapomni PIN-u, nowy otrzyma w oddziale. Może też poprosić na infolinii lub przez doradcę online o przesłanie pocztą koperty z nowym PIN.
Pani Milena ma już swój numer PIN. Dostała po reklamacji pod koniec sierpnia, niemal sześć tygodni od założenia konta.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.