Kartę płatniczą można zablokować tylko na chwilę

Kartę można zablokować zarówno na chwilę, jak i do końca jej ważności.
Kartę można zablokować zarówno na chwilę, jak i do końca jej ważności.
Adobe Stock

Z poziomu aplikacji mobilnej klienci mogą sami czasowo zablokować swój płatniczy plastik.

Może to być bardzo przydatna funkcja, jeśli np. zostawiamy portfel w szatni na basenie i wolimy się zabezpieczyć. Usługę oferuje już kilka polskich banków.

Możliwość czasowej blokady karty płatniczej z poziomu aplikacji w smartfonie wprowadził ostatnio dla swoich klientów Bank Millennium.

– Usługa dostępna jest w aplikacji mobilnej i pozwala na zablokowanie karty na określony czas. Blokadę karty można włączać i wyłączać w aplikacji dowolną liczbę razy, w każdym momencie – opowiada Agnieszka Kubajek z biura prasowego Banku Millennium.

W ramach usługi klient może zablokować każdy rodzaj karty: debetową, kredytową, przedpłaconą, w tym karty główne i dodatkowe. Tymczasowa blokada karty dotyczy wszystkich transakcji z użyciem karty. Po włączeniu usługi nie można płacić kartą w sklepach i innych punktach usługowych, korzystać z płatności zbliżeniowych telefonem kartą wirtualną, płacić za zakupy w internecie przez podanie danych karty (numeru, daty ważności, kodu CVV/CVC), nie można też wpłacać i wypłacać pieniędzy z bankomatu oraz wpłatomatu. Aby skorzystać z usługi, wystarczy zalogować się do aplikacji, z ekranu głównego wybrać kartę i potwierdzić blokadę jednym kliknięciem. Czas blokady nie jest ograniczony.

– Kartę można zablokować zarówno na chwilę, jak i do końca jej ważności. Jeżeli klient zapomni o aktywnej blokadzie, przy próbie dokonania transakcji zablokowaną kartą otrzyma esemes lub powiadomienie w aplikacji mobilnej – tłumaczy Agnieszka Kubajek.

Warto sprawdzić: Limit karty kredytowej można przekroczyć nieświadomie

Blokadę można usunąć w aplikacji, korzystając np. z widgeta dostępnego przed zalogowaniem, a następnie dokończyć transakcję. W Banku Millennium tymczasowa blokada karty została udostępniona klientom wraz z najnowszą wersją aplikacji mobilnej 4.32.

Podobną usługę już od prawie dwóch lat oferuje PKO BP.

– Klient może z poziomu telefonu samodzielnie zablokować czasowo kartę, a potem w dowolnym momencie ją odblokować i normalnie z niej korzystać – tłumaczy Iwona Radomska z biura prasowego banku. Z tej funkcji skorzystało już łącznie około 300 tysięcy klientów PKP BP. Podobna usługa jest dostępna też w BGZ BNP Paribas czy Pekao SA.

W aplikacji PeoPay jest możliwa funkcja czasowego zastrzegania kart debetowych. Każdy klient może czasowo zablokować swoją kartę oraz ją w dowolnym momencie odblokować. Dla karty kredytowej opcja czasowej blokady na razie dostępna jest przez Call Center – tłumaczy Anna Markowska z biura prasowego Pekao SA.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Dziecko z własną kartą. Co oferują banki dla 13+?

Warto zaszczepić w naszych pociechach zainteresowanie finansami osobistymi. Coraz rzadziej nosimy przy sobie gotówkę. ...

Banknoty legalne, trudno zbywalne

Ciężko się pozbyć banknotów o nominałach 100 i 200 koron norweskich, które są wycofywane ...

Nocna pobudka, czyli SMS z banku

Wiadomość na telefon z potwierdzeniem płatności kartą banki wysyłają przez całą dobę zaraz po ...