Może to być bardzo przydatna funkcja, jeśli np. zostawiamy portfel w szatni na basenie i wolimy się zabezpieczyć. Usługę oferuje już kilka polskich banków.
Możliwość czasowej blokady karty płatniczej z poziomu aplikacji w smartfonie wprowadził ostatnio dla swoich klientów Bank Millennium.
– Usługa dostępna jest w aplikacji mobilnej i pozwala na zablokowanie karty na określony czas. Blokadę karty można włączać i wyłączać w aplikacji dowolną liczbę razy, w każdym momencie – opowiada Agnieszka Kubajek z biura prasowego Banku Millennium.
W ramach usługi klient może zablokować każdy rodzaj karty: debetową, kredytową, przedpłaconą, w tym karty główne i dodatkowe. Tymczasowa blokada karty dotyczy wszystkich transakcji z użyciem karty. Po włączeniu usługi nie można płacić kartą w sklepach i innych punktach usługowych, korzystać z płatności zbliżeniowych telefonem kartą wirtualną, płacić za zakupy w internecie przez podanie danych karty (numeru, daty ważności, kodu CVV/CVC), nie można też wpłacać i wypłacać pieniędzy z bankomatu oraz wpłatomatu. Aby skorzystać z usługi, wystarczy zalogować się do aplikacji, z ekranu głównego wybrać kartę i potwierdzić blokadę jednym kliknięciem. Czas blokady nie jest ograniczony.
– Kartę można zablokować zarówno na chwilę, jak i do końca jej ważności. Jeżeli klient zapomni o aktywnej blokadzie, przy próbie dokonania transakcji zablokowaną kartą otrzyma esemes lub powiadomienie w aplikacji mobilnej – tłumaczy Agnieszka Kubajek.