Dopieszczanie klientów z grubymi portfelami

W banku można zamówić zaproszenie na akcję sztuki, ekskluzywne spotkanie, wyprawę w najwyższe góry świata czy bilet na niezwykły koncert.

Publikacja: 10.03.2016 21:00

Dopieszczanie klientów z grubymi portfelami

Foto: 123RF

Czasem 500 tys. zł, czasem dopiero milion czy dwa miliony oszczędności na koncie sprawiają, że klient zostaje uznany za VIP-a, dostaje wsparcie osobistych opiekunów i doradców od inwestowania. A niekiedy czekają go też dodatkowe korzyści.

Suknia od Armaniego

W Noble Bank private banking przeznaczony jest dla klientów z co najmniej milionem złotych. To dla takich osób oraz bogatszych przeznaczone są karty kredytowe: Visa Infinite, World Signia MasterCard i World Elite MasterCard Noble Bank.

– Oprócz typowej plastikowej wersji karty specjalnie dla naszych klientów stworzona została metalowa wersja o nazwie MasterCard World Elite – mówi Mariusz Latek, dyrektor zarządzający obszaru sieci sprzedaży. Dodaje, że to pierwsza taka karta w Polsce i jedna z nielicznych na świecie w całości wykonana z metalu.

Wśród usług dodatkowych bogaci klienci mogą liczyć na WealthGuard – kompleksowe zabezpieczenie majątku. Usługa obejmuje rozwiązania prawne i podatkowe przygotowane i oferowane przez prawników oraz ekspertów podatkowych.

Private banking w Noble Banku działa także jako klub. Bank organizuje dla klientów wiele wydarzeń, m.in. cykl klubowych spotkań z udziałem ekspertów, doradców inwestycyjnych itp. Do dyspozycji klientów pozostaje także Noble Concierge: 30-osobowy zespół, którego konsultanci dostępni są przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Dla posiadaczy najbardziej prestiżowych kart kredytowych Noble Banku usługa Concierge jest bezpłatna.

– Klient nie płaci za czas pracy Noble Concierge, tylko za koszty zewnętrzne realizowanych zleceń. Kartę Noble Concierge można też kupić niezależnie, abonament roczny wynosi 6 tys. zł. Wśród nietypowych próśb klientów, które bank spełnił, były m.in. spotkanie z Giorgio Armanim i zamówienie u projektanta indywidualnego projektu sukni ślubnej, zaproszenie na premierę Land Rovera Evogue na godzinę przed imprezą, pozyskanie na dwie godziny przed koncertem Cesarii Evory biletów, gdy nie było ich już w sprzedaży.

Prestiżowe karty

W City Handlowym oferta private banking jest skierowana do osób z saldem minimum 1,5 mln zł.

– Tacy klienci korzystają z większości przywilejów – mówi Marta Wiszniewska z biura prasowego banku.

Dostają oni tzw. czarną kartę debetową do konta, która zapewnia m.in. indywidualną obsługę maklerską, doradztwo podatkowe profesjonalnej firmy, doradztwo art banking największego domu aukcyjnego, program A La Carte, wejście do saloników Executive Lounge na wybranych lotniskach w całej Polsce dwa razy w miesiącu bezpłatnie, darmowe ubezpieczenie podróżne również dla członków rodziny.

Najbardziej prestiżową kartą kredytową w ofercie City Handlowego jest Citibank World Elite MasterCard Ultime. Jej posiadacze mają bogaty i bezpłatny pakiet ubezpieczeń w przypadku leczenia w podróży zagranicznej (ochrona nawet do 7, 5 mln euro), usługi assistance, serwis concierge czy członkostwo w programie Priority Pass. Roczna opłata za prowadzenie wynosi 1 tys. zł, ale klient może być zwolniony z opłaty, jeżeli roczne obroty na karcie przekroczą 180 tys. zł.

Szczyty dla krezusów

W mBanku oferta private bankingu skierowana jest do osób z co najmniej milionem złotych oszczędności. To dla nich przewidziana jest usługa mBank Private Concierge, która obejmuje pięć podstawowych obszarów aktywności: podróż, zdrowie, dom i rodzina, samochód oraz specjalny pakiet VIP Concierge.

– Można z niej skorzystać, dzwoniąc do asystenta, a także za pośrednictwem specjalnego portalu ea-concierge.pl, gdzie po zarejestrowaniu się na portalu klient może złożyć konkretne zamówienie, obejrzeć historię swoich dotychczasowych zleceń czy ustawić indywidualne preferencje, by dostawać informacje o interesujących go ofertach – mówi Anna Zielińska-Sobczak, wicedyrektor Biura Bankowości Prywatnej mBanku.

Portal zawiera również kalendarz najciekawszych wydarzeń w Polsce i na świecie oraz rekomendacje najlepszych restauracji, hoteli czy miejsc wartych odwiedzenia podczas wakacji.

W ramach mBank Private Concierge klienci mogą zlecić bankowi organizację wyprawy na Mount Everest czy K2. Może też przygotować spotkanie biznesowe czy udział w aukcji dzieł sztuki, kupić nieodstępne bilety na koncert czy zarezerwować stolik w restauracji. Te dodatkowe usługi są płatne, ale koszty są indywidualnie negocjowane z klientem. W mBanku warunkiem uczestnictwa w programie nie jest posiadanie karty płatniczej.

Czasem 500 tys. zł, czasem dopiero milion czy dwa miliony oszczędności na koncie sprawiają, że klient zostaje uznany za VIP-a, dostaje wsparcie osobistych opiekunów i doradców od inwestowania. A niekiedy czekają go też dodatkowe korzyści.

Suknia od Armaniego

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Planowanie Wydatków
Polacy pożyczają w bankach coraz więcej. Skąd ten boom?
Planowanie Wydatków
Dokąd z kartą, gdzie z gotówką? Jak przygotować się do wakacyjnego wyjazdu za granicę
Planowanie Wydatków
Ile zapłacisz na igrzyskach olimpijskich w Paryżu? Jak można zaoszczędzić?
Planowanie Wydatków
Ile kosztuje wyprawa na piłkarskie Euro 2024? Jak kibic może zaoszczędzić?
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Planowanie Wydatków
BLIK wypiera płatności zbliżeniowe
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki