Dopieszczanie klientów z grubymi portfelami

W banku można zamówić zaproszenie na akcję sztuki, ekskluzywne spotkanie, wyprawę w najwyższe góry świata czy bilet na niezwykły koncert.

Publikacja: 10.03.2016 21:00

Dopieszczanie klientów z grubymi portfelami

Foto: 123RF

Czasem 500 tys. zł, czasem dopiero milion czy dwa miliony oszczędności na koncie sprawiają, że klient zostaje uznany za VIP-a, dostaje wsparcie osobistych opiekunów i doradców od inwestowania. A niekiedy czekają go też dodatkowe korzyści.

Suknia od Armaniego

W Noble Bank private banking przeznaczony jest dla klientów z co najmniej milionem złotych. To dla takich osób oraz bogatszych przeznaczone są karty kredytowe: Visa Infinite, World Signia MasterCard i World Elite MasterCard Noble Bank.

– Oprócz typowej plastikowej wersji karty specjalnie dla naszych klientów stworzona została metalowa wersja o nazwie MasterCard World Elite – mówi Mariusz Latek, dyrektor zarządzający obszaru sieci sprzedaży. Dodaje, że to pierwsza taka karta w Polsce i jedna z nielicznych na świecie w całości wykonana z metalu.

Wśród usług dodatkowych bogaci klienci mogą liczyć na WealthGuard – kompleksowe zabezpieczenie majątku. Usługa obejmuje rozwiązania prawne i podatkowe przygotowane i oferowane przez prawników oraz ekspertów podatkowych.

Private banking w Noble Banku działa także jako klub. Bank organizuje dla klientów wiele wydarzeń, m.in. cykl klubowych spotkań z udziałem ekspertów, doradców inwestycyjnych itp. Do dyspozycji klientów pozostaje także Noble Concierge: 30-osobowy zespół, którego konsultanci dostępni są przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Dla posiadaczy najbardziej prestiżowych kart kredytowych Noble Banku usługa Concierge jest bezpłatna.

– Klient nie płaci za czas pracy Noble Concierge, tylko za koszty zewnętrzne realizowanych zleceń. Kartę Noble Concierge można też kupić niezależnie, abonament roczny wynosi 6 tys. zł. Wśród nietypowych próśb klientów, które bank spełnił, były m.in. spotkanie z Giorgio Armanim i zamówienie u projektanta indywidualnego projektu sukni ślubnej, zaproszenie na premierę Land Rovera Evogue na godzinę przed imprezą, pozyskanie na dwie godziny przed koncertem Cesarii Evory biletów, gdy nie było ich już w sprzedaży.

Prestiżowe karty

W City Handlowym oferta private banking jest skierowana do osób z saldem minimum 1,5 mln zł.

– Tacy klienci korzystają z większości przywilejów – mówi Marta Wiszniewska z biura prasowego banku.

Dostają oni tzw. czarną kartę debetową do konta, która zapewnia m.in. indywidualną obsługę maklerską, doradztwo podatkowe profesjonalnej firmy, doradztwo art banking największego domu aukcyjnego, program A La Carte, wejście do saloników Executive Lounge na wybranych lotniskach w całej Polsce dwa razy w miesiącu bezpłatnie, darmowe ubezpieczenie podróżne również dla członków rodziny.

Najbardziej prestiżową kartą kredytową w ofercie City Handlowego jest Citibank World Elite MasterCard Ultime. Jej posiadacze mają bogaty i bezpłatny pakiet ubezpieczeń w przypadku leczenia w podróży zagranicznej (ochrona nawet do 7, 5 mln euro), usługi assistance, serwis concierge czy członkostwo w programie Priority Pass. Roczna opłata za prowadzenie wynosi 1 tys. zł, ale klient może być zwolniony z opłaty, jeżeli roczne obroty na karcie przekroczą 180 tys. zł.

Szczyty dla krezusów

W mBanku oferta private bankingu skierowana jest do osób z co najmniej milionem złotych oszczędności. To dla nich przewidziana jest usługa mBank Private Concierge, która obejmuje pięć podstawowych obszarów aktywności: podróż, zdrowie, dom i rodzina, samochód oraz specjalny pakiet VIP Concierge.

– Można z niej skorzystać, dzwoniąc do asystenta, a także za pośrednictwem specjalnego portalu ea-concierge.pl, gdzie po zarejestrowaniu się na portalu klient może złożyć konkretne zamówienie, obejrzeć historię swoich dotychczasowych zleceń czy ustawić indywidualne preferencje, by dostawać informacje o interesujących go ofertach – mówi Anna Zielińska-Sobczak, wicedyrektor Biura Bankowości Prywatnej mBanku.

Portal zawiera również kalendarz najciekawszych wydarzeń w Polsce i na świecie oraz rekomendacje najlepszych restauracji, hoteli czy miejsc wartych odwiedzenia podczas wakacji.

W ramach mBank Private Concierge klienci mogą zlecić bankowi organizację wyprawy na Mount Everest czy K2. Może też przygotować spotkanie biznesowe czy udział w aukcji dzieł sztuki, kupić nieodstępne bilety na koncert czy zarezerwować stolik w restauracji. Te dodatkowe usługi są płatne, ale koszty są indywidualnie negocjowane z klientem. W mBanku warunkiem uczestnictwa w programie nie jest posiadanie karty płatniczej.

Planowanie Wydatków
Polacy pożyczają w bankach coraz więcej. Skąd ten boom?
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Planowanie Wydatków
Dokąd z kartą, gdzie z gotówką? Jak przygotować się do wakacyjnego wyjazdu za granicę
Planowanie Wydatków
Ile zapłacisz na igrzyskach olimpijskich w Paryżu? Jak można zaoszczędzić?
Planowanie Wydatków
Ile kosztuje wyprawa na piłkarskie Euro 2024? Jak kibic może zaoszczędzić?
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Planowanie Wydatków
BLIK wypiera płatności zbliżeniowe
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej