W autoryzacji płatności duży potencjał ma biometria

Najważniejsze jest połączenie bezpieczeństwa z wygodą dla użytkownika – mówi dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium Ricardo Campos.

Publikacja: 31.05.2017 17:53

W autoryzacji płatności duży potencjał ma biometria

Foto: Eliza Kostrzewa

Rz: Jak ocenia pan rozwiązania dotyczące autoryzacji bankowych transakcji internetowych i mobilnych w Polsce?

Ricardo Campos: Polski sektor bankowy należy do najbardziej rozwiniętych na świecie. W obszarze autoryzacji transakcji szukamy nowych możliwości, które mogłyby zastąpić najbardziej powszechne obecnie kody SMS. Zaznaczę, że kody są teraz uważane przez użytkowników za bardzo wygodne i przyjazne w obsłudze. W Banku Millennium w ten sposób zatwierdzane są transakcje w systemie internetowym. Natomiast użytkownicy aplikacji potwierdzają transakcje PIN-em lub mobilnym hasłem. Rozwiązaniem, nad którym obecnie pracujemy, jest mobilny token. Może on stać się, obok biometrii, najbardziej powszechnym sposobem autoryzacji transakcji w internecie; autoryzacja będzie wykonywana wygodnie i bezpiecznie w aplikacji mobilnej. Informację o tym, że system czeka na autoryzację, otrzymamy za pomocą powiadomienia push. Obecnie z takiego rozwiązania nasi klienci mogą korzystać płacąc w internecie kartą; transakcja może być potwierdzona w aplikacji PIN-em lub jeszcze wygodniej – odciskiem palca.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Planowanie Wydatków
Polacy pożyczają w bankach coraz więcej. Skąd ten boom?
Planowanie Wydatków
Dokąd z kartą, gdzie z gotówką? Jak przygotować się do wakacyjnego wyjazdu za granicę
Planowanie Wydatków
Ile zapłacisz na igrzyskach olimpijskich w Paryżu? Jak można zaoszczędzić?
Planowanie Wydatków
Ile kosztuje wyprawa na piłkarskie Euro 2024? Jak kibic może zaoszczędzić?
Planowanie Wydatków
BLIK wypiera płatności zbliżeniowe
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10