Możliwość założenia profilu zaufanego, rozwój bankowości mobilnej, nowe usługi dostępne online – to według bankowców najważniejsze w ubiegłym roku zmiany w ofertach dla indywidualnych klientów.
ING Bank Śląski, jak mówi Miłosz Gromski z tej instytucji, w 2016 r. skupił się na rozwoju Mojego ING, czyli nowej bankowości online, która ma być przede wszystkim czytelna i łatwa w użyciu.
Moje ING wprowadza funkcje pomagające w lepszym zarządzaniu finansami, regularnym odkładaniu i kontrolowaniu domowego budżetu. Informacje o wydatkach są prezentowane w postaci infografiki w podziale na kategorie (np. dom, samochód). Pozwala to lepiej gospodarować pieniędzmi.
W grudniu bank umożliwił założenie w Moim ING profilu zaufanego, który pozwala korzystać z serwisów administracji publicznej (m.in. zarejestrować firmę, złożyć wniosek o dowód osobisty).
Elektroniczny dostęp do urzędów
Pakiet usług wspierających budowę e-administracji wprowadził także PKO BP. Klienci, wykorzystując system autoryzacji w serwisie bankowości elektronicznej, mogą składać wnioski do programu Rodzina 500+, logować się do PUE ZUS, założyć profil zaufany.