Instytucje finansowe należą do najbardziej innowacyjnych firm w naszym kraju. Jakie nowatorskie rozwiązania są teraz przez nie przygotowywane, testowane lub wdrażane? Jakich zmian w technologiach płatniczych oczekują klienci?
Nowe tendencje na rynku
MasterCard i firma Prime Research przebadały ponad 2 mln wpisów internautów w mediach społecznościowych, takich jak: Twitter, Facebook, Instagram czy Google+. Badanie objęło 61 krajów, w tym Polskę. Pokazało wyraźnie rosnące zainteresowanie nowymi metodami płatności. Z raportu wynika, że klientów banków interesuje przede wszystkim biometria, karty zbliżeniowe, portfele cyfrowe i wykorzystanie tzw. wearables, czyli technologii ubieralnych.
Te ostatnie, czyli inteligentne zegarki, cyfrowe opaski i inne gadżety, do tej pory wykorzystywane były głównie do śledzenia i analizowania np. snu czy biegania. Pomagały zmierzyć puls i obliczyć spożywane kalorie. Ale teraz coraz więcej producentów myśli o takim sprzęcie elektronicznym w roli wirtualnego portfela.
Dokonywanie płatności za pośrednictwem zegarka (z podpiętą do niego kartą kredytową) to nie science fiction. Takie rozwiązania proponują lub wkrótce wdrożą wszyscy rynkowi potentaci, poczynając od koncernów Apple i Samsung; najbardziej znane portfele cyfrowe to Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay czy MasterPass.
W zeszłym miesiącu MasterCard i WISeKey poinformowały o nawiązaniu współpracy w celu umożliwienia płatności zbliżeniowych za pomocą luksusowych zegarków i innej galanterii elektronicznej.