Reklama

Online? Nie zawsze

Nie wszystkie dane osobowe, jakie udostępniamy bankom przy zakładaniu kont, możemy potem zmienić np. przez internet. Nie ma tu jednak jednolitej praktyki. A ograniczenia są na ogół uzasadniane względami bezpieczeństwa.

Publikacja: 23.07.2017 09:32

Online? Nie zawsze

Foto: Fotolia

W uproszczeniu chodzi m.in. o to, że cyberprzestępca – podmieniając numer telefonu, na który jest wysyłany kod do autoryzacji transakcji – mógłby bez przeszkód przelać pieniądze z przejętego konta na wskazany przez siebie rachunek. Dlatego np. w BZ WBK zmiana numeru telefonu do wysyłania SMSkodu jest możliwa online tylko za pośrednictwem doradcy w kanale wideo.

Ograniczane są także możliwości zdalnego zmieniania danych z dowodu osobistego. W banku Millennium kto chce podać numer nowego dowodu osobistego czy nowe nazwisko, musi udać się do oddziału. Tam nowy dokument jest skanowany przez pracownika.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Materiał Promocyjny
3 sposoby na poprawienie swojej zdolności kredytowej
Planowanie Wydatków
Polacy pożyczają w bankach coraz więcej. Skąd ten boom?
Planowanie Wydatków
Dokąd z kartą, gdzie z gotówką? Jak przygotować się do wakacyjnego wyjazdu za granicę
Planowanie Wydatków
Ile zapłacisz na igrzyskach olimpijskich w Paryżu? Jak można zaoszczędzić?
Planowanie Wydatków
Ile kosztuje wyprawa na piłkarskie Euro 2024? Jak kibic może zaoszczędzić?
Reklama
Reklama