Aplikacje mobilne i bezpieczeństwo

Alior Bank

Publikacja: 05.02.2017 09:33

Aplikacje mobilne i bezpieczeństwo

Foto: 123rf.com

– Płatności mobilne Android Pay – użytkownicy telefonów z systemem Android mogą płacić za pomocą smartfona w dowolnym terminalu akceptującym płatności zbliżeniowe.

– Aplikacja HAIZ – pozwala w prosty sposób przekazywać pieniądze między użytkownikami oraz utrzymywać stały kontakt ze znajomymi za pomocą czatu. W każdej chwili bezpośrednio w oknie rozmowy można przesłać pieniądze np. na wspólny wydatek taki jak wyjście na pizzę.

Bank BGŻ BNP Paribas

– E–Portfel – umożliwia bezpieczne płatności w czasie rzeczywistym (siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę) za zakupy w sklepach internetowych, które udostępniają płatności MasterPass. W cyfrowym portfelu można zapisać dane kart wydawanych przez bank. Upraszcza to proces płacenia kartą w internecie, gdyż nie trzeba za każdym razem wprowadzać danych karty, wystarczy wskazać kartę zapisaną w e–Portfelu.

Bank Millennium

– Ubezpieczenie komunikacyjne w komórce – w pełni online w aplikacji mobilnej oraz w systemie transakcyjnym Millenet można kupić polisy OC, AC, assistance, NNW, ubezpieczenie szyb. Po zeskanowaniu kodu z dowodu rejestracyjnego auta (za pomocą aplikacji mobilnej), dane pojazdu automatycznie pojawiają się w aplikacji mobilnej banku i w Millenecie.

– Platforma smartshopingowa goodie – zbiera informacje na temat zniżek, promocji i nowości zakupowych w centrach handlowych, sklepach internetowych i stacjonarnych.

– HCE, czyli zbliżeniowe płatności telefonem – smartfonem można płacić tak jak kartą zbliżeniową.

– Błyskawiczne zakupy bez kodu za pomocą Blika – można płacić na ekranie komputera, tabletu lub smartfona za pomocą jednego kliknięcia.

– 3D Secure z odciskiem palca – bank udostępnił w aplikacji mobilnej możliwość potwierdzania transakcji odciskiem palca (3D Secure).

Bank Pekao

– Aplikacja Pekao24 na tablety – oprócz funkcji transakcyjnych znanych z systemu internetowego Pekao24 zawiera narzędzia do analizy finansowej, ułatwiające przegląd wpływów i wydatków oraz pomagające w zarządzaniu domowym budżetem.

– Aplikacja płatności mobilnych PeoPay – można płacić smartfonem we wszystkich terminalach zbliżeniowych w kraju i za granicą, nawet wtedy, gdy nie ma się dostępu do internetu.

Bank Zachodni WBK

– Przelew na telefon – do banków uczestniczących w systemie płatności mobilnych Blik.

– Płatności zbliżeniowe – za pomocą mobilnej karty kredytowej.

– Touch ID – logowanie z wykorzystaniem odcisku palca.

– Zakupy mobilne Parkingi – z opcją stop/start, aby płacić za rzeczywisty czas parkowania.

– Zakupy mobilne Taxi – zamawianie taksówek i płacenie za kurs w aplikacji.

Credit Agricole

– Szybki Podpis – nowy sposób zawierania umowy o kredyt ratalny w sklepach. Dzięki wprowadzeniu elektronicznych wersji dokumentów, po wypełnieniu wniosku kredytowego i pozytywnej decyzji kredytowej klient zatwierdza umowę, wpisując kod z wiadomości SMS, którą otrzymuje z banku; następnie zabezpieczona umowa trafia na jego e–mail.

DEUTSCHE BANK

– Platforma db Navi – unikatowy na polskim rynku zakres filtrów wyszukiwania funduszy umożliwia porównywanie ich na podstawie wielu kryteriów i pozwala wybrać fundusz najlepiej dopasowany do oczekiwań klienta.

– System transakcyjny db easyNET – został odnowiony, otrzymał nowoczesną szatę graficzną, uproszczoną nawigację oraz przyjazny interfejs dostosowujący się automatycznie do każdego rodzaju laptopów, komputerów, smartfonów, tabletów. Dostęp do systemu jest możliwy przez dowolną przeglądarkę internetową z urządzeń działających w systemach Android, iOS, Windows.

ING Bank Śląsk

– Aplikacja mobilna Moje ING – w nowej aplikacji najważniejsze informacje (np. stan konta, środki dostępne na karcie kredytowej) widoczne są od razu po uruchomieniu aplikacji, bez logowania się. Klient sam określa, w jaki sposób chce widzieć tę informację: w postaci kwoty, wartości procentowej albo wcale. Przed zalogowaniem można korzystać z tzw. skrótów dotyczących płatności Blik, szybkiego przelewu między własnymi kontami czy wkrótce paragonów. Po każdej transakcji wysyłane jest powiadomienie typu push z dokładną informacją.

– Trener Finansowy – to funkcja w bankowości internetowej, pomagająca przeanalizować sytuację finansową i wskazująca rozwiązania oszczędnościowe czy inwestycyjne dostosowane do potrzeb klienta.

mBank

– Mobilna autoryzacja – proces odbywa się w aplikacji mobilnej banku i nie wymaga dodatkowego oprogramowania. Nie trzeba przepisywać haseł. Po zleceniu operacji w internetowym serwisie transakcyjnym, w aplikacji mobilnej banku od razu pojawia się powiadomienie autoryzacyjne (tzw. push). Wystarczy zalogować się do aplikacji i potwierdzić lub odrzucić transakcję jednym kliknięciem.

– Asystent płatności – dzięki niemu nie trzeba pamiętać o rachunkach. Na koniec każdego miesiąca bank umieszcza przypomnienie w aplikacji mobilnej (jest widoczne na ekranie startowym). Aby zlecić płatność, wystarczy przesunąć palcem w prawo.

– mKsiegowość dla klientów detalicznych – usługa łączy księgowość i konto bankowe. Pozwala w niemal automatyczny sposób prowadzić księgowość, bez obaw o popełnienie błędu. Jeśli klient sam prowadzi rozliczenia, usługa jest darmowa. Za niewielką opłatą można zlecić sprawdzenie rozliczeń księgowej lub w całości powierzyć jej prowadzenie finansów firmy.

– Obsługa w języku migowym – dla osób niesłyszących. Klienci mogą połączyć się w formie wideo z ekspertem banku znającym polski język migowy lub skorzystać z tłumaczenia rozmowy w dowolnej placówce banku.

PKO BP

– Wpłata gotówki na numer telefonu za pomocą kodu Blik z aplikacji IKO – w ponad 800 wpłatomatach banku.

– Płatności zbliżeniowe HCE w aplikacji IKO.

– 3D Secure – jest to dodatkowy sposób zabezpieczania transakcji internetowych przeprowadzanych kartami. Polega na dodatkowej autoryzacji w serwisie internetowym banku przy pomocy jednorazowego hasła.

– Obrazek bezpieczeństwa – dodatkowe indywidualne zabezpieczenie, które uwiarygodnia logowanie. Spośród puli obrazków dostarczonych przez bank klient wybiera jeden. Obrazek ten pojawia się potem przy każdym logowaniu do serwisu wraz z bieżącą datą i godziną logowania.

– Pilotaż obsługi osób głuchych i niedosłyszących – komunikację pracowników banku z klientami umożliwia usługa tłumacza online. Do kontaktu wykorzystywany jest tablet z aplikacją, która łączy się z tłumaczem języka migowego.

SGB-BANK i BANKI SPÓŁDZIELCZE

– Mobilne płatności zbliżeniowe Visa oparte o technologię HCE.

Planowanie Wydatków
Ile zapłacisz na igrzyskach olimpijskich w Paryżu? Jak można zaoszczędzić?
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Planowanie Wydatków
Ile kosztuje wyprawa na piłkarskie Euro 2024? Jak kibic może zaoszczędzić?
Planowanie Wydatków
BLIK wypiera płatności zbliżeniowe
Planowanie Wydatków
Wakacje kredytowe ruszyć mają od czerwca
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Planowanie Wydatków
Jakie zasady „mieszkania na start”? Jest projekt ustawy nowego kredytu
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży