- Wszystkie dane na bilecie muszą być czytelne. Jeśli z powodu uszkodzenia biletu zakupionego w kasie jak zalania, przedarcia, zamalowania drużyna konduktorska nie będzie mogła odczytać którychkolwiek danych, to bilet będzie uznany za nieważny – przestrzega Marta Ziemska, z biura prasowego PKP Intercity. I dodaje, że w takim przypadku takim przypadku należy kupić nowy bilet.
Dbaj o bilet, bo zniszczony nie jest ważny
Na jednej z grup facebookowych poświęconych kolei jeden z internautów pytał się innych co ma zrobić, bo jego zakupiony bilet ucierpiał lekko po kontakcie z jakimś płynem.
- Kod kreskowy wygląda teraz jak rozmazany, choć reszta biletu jest nienaruszona. Mogę bez problemu go użyć? A jeśli nie, to co powinienem zrobić, żeby nie kupować od nowa? – pytał pasażer.
Dostał różne rady: - Czy masz dowód zakupu, potwierdzenie z kart? Jak tak to nie powinno być żadnego problemu – napisał jeden z internautów. Inny dodał, że „każdy bilet i tak ma jeszcze w innym miejscu "kod awaryjny", właśnie na takie przypadki”.
Ale okazuje się, że wcale tak nie jest. - Podróżny ma obowiązek pokazać bilet, zarówno ten zakupiony w kasie, jak i w internecie, przy każdej kontroli – mówi Marta Ziemska. I podkreśla, że wszystkie dane na bilecie muszą być czytelne.