Duński nadzór finansowy Finanstilsynet nie zatwierdził planu naprawczego Gefiona ani nie zgodził się na wydłużenie o trzy miesiące terminu na spełnienie przez ubezpieczyciela kapitałowego wymogu wypłacalności. Dla ubezpieczyciela oznacza to koniec działalności. Dla kierowców – także polskich – to dobra wiadomość.
Warto sprawdzić: OC w Polins, Gefion – kłopoty z pseudo ubezpieczycielem
Klienci się skarżyli
Oddział duńskiego ubezpieczyciela Gefion Insurance A/S od dawna jest przedmiotem skarg spowodowanych problemami z terminowym wypłacaniem odszkodowania osobom poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych przez kierowców, którzy w Gefionie kupili komunikacyjne ubezpieczenie OC. Przedstawicielem Gefiona w Polsce jest Polins Sp. z o.o., a szkody likwiduje firma Crawford Polska Sp. z o.o., co dla poszkodowanych dodatkowo rodziło problemy, do kogo zwracać się z roszczeniami oraz reklamacjami.
Nie to jednak bezpośrednio sprawiło, że firma nie może już prowadzić działalności ubezpieczeniowej. Gefion sprzedawał bardzo tanio polisy i nie spełnił wymogów wypłacalności. Na skutek działań duńskiego nadzorcy ubezpieczyciel po utracie licencji zdecydował się na przeprowadzenie dobrowolnej likwidacji.
Ubezpieczyciel nie będzie już zatem wystawiać nowych polis ani odnawiać istniejących. Zaznacza jednak, że działalność będzie kontynuowana w odniesieniu do umów jeszcze trwających, a ochrona ubezpieczeniowa oraz możliwość zgłaszania roszczeń nie zostaną naruszone. Wszystkie osoby posiadające ważne umowy ubezpieczenia OC komunikacyjne w Gefionie, jeszcze przed zakończeniem okresu ubezpieczenia, zobowiązane są do zawarcia umowy ubezpieczenia na kolejny okres z innym zakładem ubezpieczeń, gdyż umowa ubezpieczenia w Gefion nie odnowi się.